پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صدها دانش آموز در وست آیلند، علیه قانون ضدحجاب دست به تظاهرات زدند

حوزه/ قانون سکولاریسم «ضدحجاب» در کبک کانادا که به «لایحه ۲۱» معروف شده است، مخالفت های زیادی را در میان اقلیت های دینی به ویژه مسلمانان دربرداشته و صدها دانش آموز در وست آیلند در مونترال علیه آن دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  cbc، در حالی که یک  کمیته پارلمانی در استان کبک کانادا، قانون «ضدحجاب» سکولاریسم  اخیرا به تصویب رسیده با نام «لایحه 21» را از نظر اخلاقی مورد ارزیابی قرار می دهد، صدها تن از دانش آموزان در جزیره «وست آیلند» در مونترال، علیه این قانون بحث برانگیز دست به راهپیمایی زدند.

در صورت تصویب این قانون، مسلمانان، اقلیت های مذهبی و دیگر پیروان ادیان اجازه داشتن نمادهای مذهبی از جمله حجاب در اماکن عمومی و  محل کار را نخواهند داشت.

گورساگار سینگ دانش آموز سیک مدرسه ای در کبک می گوید: عمامه من بخشی از وجود من است و حق ندارند ما را از سایرین جداسازی کنند.

سینگ گفت: این قانون بر زندگی پدرش که یک پروفسور دانشگاه است  و معلمان محجبه و کارآمدی که هم اکنون در سیستم مدارس دولتی به کار مشغول هستند، تاثیر خواهد گذاشت.

ساشا ملوچ دانش آموز دیگری می گوید: تاثیری که تصویب این لایحه بر روی معلمان خواهد گذاشت، آسیبی جدی به دانش آموزان نیز خواهد زد.

وی افزود: ما یک معلم محجبه داشتیم و او بهترین معلمی بود که به عمرم دیده بودم!

الکس اونیل دانش آموز کلاس 11 دبیرستان سنت.توماس با اشاره به فراسیسکو لاگوت نخست وزیر کبک می گوید: او باید بداند ما چه احساسی داریم. هرچند ما هنوز اجازه رای دادن نداریم اما این قانون به شدت نژادپرستانه است.

جان رانی از دبیرستان برینا هریس نیز گفت که برای حمایت از مسلمانان در کبک در تظاهرات شرکت کرده است. وی گفت: این قانون عادلانه نیست!

گفتنی است جلسه رسیدگی به لایحه 21 قرار است تا 6 روز آینده برگزار شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha