جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سایش اعتقادی و ریزش اخلاقی دو تهدید و آسیب مهم جامعه در بخش‌های مختلف هستند که باید درمان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم، با اشاره به رسالت معلمان و مجموعه آموزش و پرورش، اظهار کرد: در بحث آموزش و پرورش موضوعی که از همه موارد مهم‌تر است مسائل اخلاقی است؛ زیرا سایش اعتقادی و ریزش اخلاقی دو تهدید و آسیبی است که باید هر دو درمان شوند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: شهوت و شبهه موریانه‌هایی هستند که ممکن است در همه جای کشور نفوذ کنند؛ ازاین‌رو باید همواره مراقب گرداب شبهه و گردباد شهوت باشیم.

وی با بیان اینکه شبهه افکنی موریانه صفت‌ها و شهوت گستری انسان‌های نادرست دو خطر بزرگی است که جامعه دینی ما را تهدید می‌کند، افزود: گردباد شهوت و گرداب شبهه اراده را از انسان می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید مراقب دو طوفان ارزش سوز در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف کشور باشیم؛ زیرا اگر در جامعه رواج بیشتری بیایند اعتقادات و اخلاقیات را با خود می‌برند.

وی با بیان اینکه در این راستا پیشگیری بهتر از درمان است و باید در این زمینه هزینه کنیم، خاطرنشان کرد: ما چقدر برای تربیت دینی فرزندان خود هزینه می‌کنیم؟ در حالی که کلاس خصوصی آموزشی برای فرزندان خود می‌گذاریم متأسفانه در مورد تربیت دینی آن‌ها غافل هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه معلم در عین حال دیدبان هم هست، خطاب به آن‌ها گفت: بچه‌ها را با الگوهای تربیت‌شده در مکتب دین آشنا کنید.

وی با بیان اینکه وقتی کار عمق داشته باشد برکت هم دارد، افزود: شهید باهنر انسان بسیار عمیقی بود و کتاب‌های دینی پیش از انقلاب را شهید باهنر تنظیم می‌کرد؛ به همین دلیل هم عمق و برکت کار این شهید بزرگوار را در عرصه‌های مختلف می‌بینیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به معلمان، افزود: رسالت مشترک همه ما تقویت اعتقادات، حفاظت از اخلاقیات و مبارزه با شبهه افکنان و شهوت گستران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha