سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حاجیان زاده

حوزه/ دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: بعضا ممکن است در برخی مدارس ناهنجاری هایی مانند حرکات به دور از شأن دین انجام شود که این اتفاقات بدین معنا نیست که سند ۲۰۳۰ در حال اجرایی شدن است، بلکه افرادی خود سر به آن دامن می زنند که توسط وزیر پیگیری و برخورد می شود.

علیرضا حاجیان زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: سند تحول سندی محوری بوده که آموزش و پرورش تمام برنامه های خود را بر اساس آن تنظیم کرده است.

وی افزود: شورایی در آموزش و پرورش تحت عنوان کمیته هماهنگی و پایش برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین تشکیل شده که معاون وزیر، کارشناسان و نماینده بخش های مختلف سازمانی در آن حضور دارند و ابعاد کار را تنظیم می کنند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که بخشی از سند تحول باید در سایر دستگاه های نظام و خارج از آموزش و پرورش دنبال شود که در این بخش انسجام و هماهنگی کامل بین دستگاه ها صورت نگرفته و ریاست جمهوری، قوه قضائیه و سازمان برنامه و بودجه در بخش های تامین بودجه و دیگر بخش ها باید همکاری کنند.

 

وضع معیشتی معلمان و کنکور چالش های اصلی آموزش و پرورش

حاجیان زاده خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز متوجه قشر معلمان است، مسئله معیشتی آنان بوده و تا این مشکل حل نشود، نمی توان اثرگذاری بالای آنان را انتظار داشت.

وی اضافه کرد: مسئله کنکور نیز چالشی است که هنوز حل نشده و بسیاری از تحلیل ها کنکور را مخرب آموزش می دانند، همچنین صداوسیما هنوز نتوانسته آن طور که باید در زمینه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ورود پیدا کند و به طور کلی برای تحقق اهداف این سند یک مدیریت فراسازمانی و کلان تر باید وجود داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش سند 2030 را موردتوجه قرار داد و تاکید کرد: مسئولین نظام و آموزش و پرورش به هیچ عنوان اجرای سند 2030 را در دستور کار قرار نداده اند و به صورت مستمر از سوی وزیر اعلام می شود که این سند ملاک کار ما نیست.

 

سند 2030 از نظر ما فاقد اعتبار است

حاجیان زاده یادآور شد: ما از جهت گرایش هویت و ایرانی اسلامی، سند کامل تری نسبت به سند 2030 داریم، البته تمام بندهای سند 2030 مانند مهارت آموزی و فنی حرفه ای که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، مخرب و نامناسب نیست، اما ما به جای برگرفتن این مطالب از سند 2030 سندی کامل تر داریم که باید آن را در دستور کار خود قرار دهیم و هیچ نیازی به سند 2030 وجود ندارد.

وی تصریح کرد: برخی بندهای سند 2030 مانند اختلاط دختر و پسر و رعایت نکردن بسیاری از مطالب شرعی از مسائل عمده به حساب می آید که خوشبختانه آموزش و پرورش نسبت به این موضوع حساسیت دارد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: نکات مثبت و منفی سند 2030 از نظر ما اعتباری نداشته و ما وقتی سند تحول بنیادین را محور قرار می دهیم هم از جهت کامل بودن مطالب آن و هم از جهت گرایش هویت ایرانی و اسلامی آن را موردتاکید قرار می دهیم.

حاجیان زاده بیان کرد: بعضا ممکن است در برخی مدارس ناهنجاری هایی مانند حرکات به دور از شان دین انجام شود که این اتفاقات بدین معنا نیست که سند 2030 در حال اجرایی شدن است، بلکه افرادی خود سر به آن دامن می زنند که توسط وزیر پیگیری و برخورد می شود.

 

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha