سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی-نماینده بیرجند در مجلس

حوزه/نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو نرخی شدن و افزایش قیمت بنزین در کشور گفت: دو نرخی شدن و سهمیه بنزین در مجلس به رأی گذاشته شده که هیچکدام در مجلس رأی نیاورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیگری های صورت گرفته در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی 7 میلیارد تومان به بودجه دانشگاه بیرجند افزوده شد.

وی با اشاره به سرنوشت داوطلبان کنکور سراسری در مناطق سیل زده کشور افزود: موضوع جلسه کنکور در کمیسیون آموزش بررسی شد و با توجه به وعده‌ای که به داوطلبان کنکور داده بودیم، مسئله را مطرح و دفاع کردیم اما در مجموع قرار بر این شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه تصمیم گیری کند؛ بنابراین سرنوشت داوطلبان کنکور سراسری به شورای عالی انقلاب فرهنگی سپرده شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو نرخی شدن و افزایش قیمت بنزین در کشور تصریح کرد: اخیرا در این خصوص جلسه مشورتی محرمانه بین دولت و مجلس برگزار و موضوع سهمیه بندی بنزین، دو نرخی شدن و افزایش بنزین مطرح شد.

حجت الاسلام عبادی به قاچاق مواد سوختی به خارج از کشور اشاره و خاطرنشان کرد: امروز مواد سوختی به صورت قاچاق به کشورهای مجاور ارسال می‌شود و با توجه به تحریم‌ها این نگرانی وجود داشت که سرمایه ملت قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: دو نرخی شدن و سهمیه بنزین در مجلس به رأی گذاشته شده که هیچ کدام در مجلس رأی نیاورد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی موجود نمایندگان به افزایش قیمت حامل های انرژی رأی مثبت ندادند، عنوان کرد: همچنین بنزین تک نرخی شدن و افزایش 500 تومانی نیز در مجلس رأی را نیاورد و مجلس شورای اسلامی صلاح دید با توجه به وضعیت اقتصادی مردم بنزین گران نشود.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه مجلس مخالف سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین است، افزود: در خصوص دادن کارت سوخت بدون اینکه سهمیه بندی صورت گیرد مجلس رأی داد و داشتن کارت سوخت نیز لازم شد.

وی کارت سوخت را عامل جلوگیری از قاچاق سوخت دانست و افزود: انتقادی که در این دو دوره به وزارت نفت وارد این است که نباید به صرف اینکه دولت قبلی کارت را ایجاد کرده از ابتدا کارت‌های سوخت را برمی‌داشت، که امروز شاهد قاچاق بی رویه حامل های انرژی باشیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کارت سوخت علاوه بر جلوگیری از قاچاق، زمینه مصرف داخلی را هم کاهش می داد و امروز یک بازگشت به عقب از سوی دولت است که باید برای کارت سوخت دوباره ثبت نام کنند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به موضوع طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح استانی شدن انتخابات پنج روز دیر، از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد و اگر شورای نگهبان نیز سریع بررسی نکند شاید به انتخابات امسال نرسد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha