شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سرایی

حوزه/ حجت الاسلام سرایی گفت: نفوذ جریان‌های مخالف با عقیده انقلاب به حوزه‌ها و دانشگاه‌ها یکی از خطرهای امروز است که انقلاب را تهدید می‌کند، این افراد با ظاهری انقلابی و منش اخلاقی وارد میدان شده و شروع به تربیت جوانان و دانشجویان می‌کنند و خروجی‌های مکتب آن‌ها افراد بی تفاوت نسبت به انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه » از ارومیه حجت الاسلام رحیم نجفقلی زاده سرایی، امروز در نشست طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه با موضوع " تبیین بیانیه گام دوم انقلاب" اظهار داشت: همه ما امروز باید پشتیبان رهبر انقلاب بوده و با تمام توان از رهبری و انقلاب دفاع کنیم که اگر در این مسأله سستی کنیم فرمایش امام علی (ع) در حق ما محقق شده و با تازیانه‌های دشمن از خواب بیدار خواهیم شد.

وی بزرگترین هنر امام خمینی (ره) را تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها دانست و عنوان داشت: امام امت همه تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کرد و قبل از اینکه مردم را علیه رژیم شاه مسلح کند باورهای آن‌ها را مبنی بر ایجاد یک حکومت اسلامی تقویت کرده و به میدان مبارزه با رژیم وابسته پهلوی آورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی افزود: یکی از کارهایی مهم امام قبل از انقلاب هشدار به روحانیون نسبت به عواقب کوتاهی در برابر دشمنی‌های شاه با اسلام و کوتاهی در دفاع از خط قرمزهای اسلام که به دست شاه رو به نابودی می رفت، بود که امام در آن بیانیه مشهور خود، روحانیون را از اینکه در مقابل کشف حجاب رضاخان سکوت کرده‌اند مؤاخذه می‌کند.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی برگرفته از یک مکتب اصیلی است که در آن روحیه جهاد و شهادت همیشه زنده است و همین امر موجب شد در مقابل تهدیدات دشمن مقاومت کرده و ضمن محکم کردن انقلاب، آن را به دنیا هم صادر کند.

حجت الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی افزود: نفوذ جریان‌های مخالف با عقیده انقلاب به حوزه‌ها و دانشگاه‌ها یکی از خطرهای امروز است که انقلاب را تهدید می‌کند، این افراد با ظاهری انقلابی و منش اخلاقی وارد میدان شده و شروع به تربیت جوانان و دانشجویان می‌کنند و خروجی‌های مکتب آن‌ها افراد بی تفاوت نسبت به انقلاب است.

وی اضافه کرد: باید مراقب جریان نفاق خواص و جهل عوام بود که اتحاد این دو کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تاکید کرد: عده‌ای امروز این تفکر که اگر با آمریکا و غرب سازش کنیم مشکلات کشور حل خواهد شد، را به مردم تلقین می‌کنند و حال آنکه کشورهایی چون آل سعود که با آمریکا رابطه دارند در نهایت ذلت به سر می‌برند.

وی گفت: خطبه‌های نماز جمعه نباید فقط به بیان تقویم روز منحصر شود و باید آنچه که در خطبه‌ها و منابر بیان می‌شود دارای محتوای اثرگذار باشد.

حجت الاسلام سرایی آل سعود را یکی از دشمنان انقلاب اسلامی و جهان شیعه عنوان کرد و ادامه داد: امروز آل سعود تمام دشمنی خود را علیه تفکر جهانی شیعه و انقلاب اسلامی به کار بسته و مقالات، پایان‌نامه‌ها و سخنرانی‌های خود را بر مقابله با این تفکر تنظیم می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به نقشه‌های وهابیت برای مقابله با شیعه اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه‌های وهابیت برای مهار شیعه و مقابله با تفکر شیعی ایجاد تعادل جمعیتی در شهرهای شیعه و سنی نشین، گسترش آمایش سرزمینی، تشویق جوانان وهابی و مخالف شیعه به تحصیل مراتب عالیه، راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و ایجاد شبهه علیه شیعه، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اهل سنت و خرید ملک‌های شیعه و ورود به مسائل اقتصادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha