سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله شفیعی ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: مساجد باید، پایگاهی برای یادگیری، یاددهی و نشر قرآن و مفاهیم آن شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در «سلسله مباحث قرآنی ماه رمضان»، با اشاره به آثار و برکات ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: عبادات و برنامه‌های دین برای زندگی انسان، همگی برای تغییر در روش زندگی و نزدیکی بیشتر به خداوند متعال است؛ به‌طوری‌که شخص روزه‌دار در ماه مبارک رمضان، باید پاکیزگی و سبکی از بار گناهان را حس کند و آثار و برکات عبادات در او ظاهر شود.

وی ادامه داد: اگر آن اثراتی که برای روزه‌داری ذکر شده را در خود حس نمی‌کنیم، باید به این فکر کرد که شاید صیام و روزه‌داری ما، صیام صائمین و آن روزه‌داری حقیقی و مطلوب نیست.

این استاد اخلاق حوزه، همچنین توصیه کرد: برای استفاده بهتر و بیشتر از برکات این ماه، و تأثیر عبادات در جان ما، باید مراقبت‌های خود در ماه مبارک رمضان را افزایش دهیم.

آیت‌الله شفیعی، با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه قرآن است، افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ قرآن باید به صحنه بیاید. قرآن باید وارد منازل و زندگی و در مساجد ترویج شود.

وی همچنین تصریح کرد: اینکه می‌گوییم قرآن وارد خانه‌ها و مساجد بشود، به این معنا نیست که در کنج هر مسجد، تعدادی قرآن رها شده باشد، یا در خانه‌ها پوسیده شود، بلکه منظور این است که مساجد باید پایگاه یادگیری، یاددهی و نشر قرآن و مفاهیم آن شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه جلسات قرآن‌خوانی و تفسیر قرآن باید به صورت گسترده و دسته‌جمعی برگزار شود، خاطرنشان کرد: این عمل منجر به افزایش برکات و تعاون قرآنی در جامعه خواهد شد و آثار تبلیغی فراوانی نیز در پی دارد.

آیت‌الله شفیعی، ادامه داد: اینکه عده‌ای باهدف قرائت قرآن و درک محضر آن دورهم جمع شود و دسته‌جمعی به تلاوت آیات و شرکت در جلسات تفسیر بپردازند، نشانگر این خواهد بود که در جامعه، عده‌ای اصحاب القرآن هستند. این‌گونه می‌توان ذکر قرآن را به صحنه اجتماع آورد، و از حالت فردی خارج کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با ابراز تأسف از شرکت کمتر مردم در جلسات قرآنی، تأکید کرد: مؤمنین وظیفه‌دارند مساجد را پر کرده و آنجا را محور فعالیت قرار دهند. اینکه با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، که ماه قرآن و عبادت است، تنها در گوشه‌ای از شهر عده کوچکی دورهم جمع شوند، زیبنده جامعه اسلامی نیست! البته این امر، می‌تواند دلایل مختلفی نظیر اشتغالات روزمره و فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد، اما نباید اجازه داد به بهانه‌های دنیوی، توفیقات این ماه و کسب معارف و شرکت در جلسات قرآنی، از دست رود.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha