سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام دیرباز

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: ما برای حفظ منافع ملی باید از برجام خارج شویم، چرا که اروپایی ها هم عملاً خواسته های آمریکا را دنبال می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تجدیدنظر ایران در خصوص تعهدات ذیل برجام و احتمال کاهش آن ها اظهار داشت: برای افکار عمومی دنیا و مجامع بین المللی و به خصوص مردم کشورمان، بیش از پیش و برای چندمین بار ثابت شده که دولت آمریکا، دولت بدعهدی است که از تفاهم نامه ای بین المللی خارج شده و خود را متعهد به هیچ چیز در قبال آن نمی داند.

وی افزود: از سویی وقتی مشاهده می کنیم که وقتی اتحادیه اروپا هم علیرغم حرف ها و شعارهایش، عملاً با خواسته های آمریکا همراهی می کند ما باید موضع اصولی و منطقی خود را با حفظ عزت و اقتدار ملی نشان دهیم.

رئیس دانشگاه قم همچنین گفت: در این باره آن چه که مقام معظم رهبری در این سال ها درباره بایسته ها و شاخصه های سیاست خارجی کشور فرموده اند یعنی حفظ عزت ، حکمت و مصلحت باید در این قضیه نیز رعایت شود

وی خاطرنشان کرد: از این حیث نباید منتظر بمانیم که آمریکا تحریم های ناجوانمردانه خود علیه کشورمان را تشدید کند بلکه می بایست از برجام خارج شویم و البته این کار باید با همفکری و مشورت متخصصین صورت بگیرد به طوری که به این وسیله نگذاریم منافع ملی ما را دولت آمریکا به مخاطره بیندازد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha