شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
الزهرا المرضیه اصفهان- حوا بهرامی

حوزه/ کارگاه با موضوع «مهارت در ارتباطات کلامی»، با حضور طلاب، اساتید و کادر، در مدرسه علمیه زهرای مرضیه (س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم حوا بهرامی در این کارگاه گفت: هر انسانی به حکم انسان بودن دارای اندیشه، احساس، رفتار است، که فکر انسان باعث احساس و احساس باعث رفتار می شود، بنابراین رفتار هر شخص نشان دهنده احساس اوست.

مشاور حوزه خواهران در تشریح احساس ادامه داد: اولین اصل بیان احساس است، زیرا احساسات حاوی اطلاعات مهمی است که اگر بیان نشود آسیب هایی دارد.

وی اظهار کرد: آسیب های عدم بیان احساس این است که وقتی حسی در انسان بماند قوی می شود و به صورت یک مریضی یا آسیب بیرون می زند و همچنین به دلیل وجود احساس، رفتاری از انسان سر می زند که شدت بالایی دارد و طرف مقابل از اطلاعات محروم می شود و نمی داند چگونه برخورد کند.

این کارشناس مشاوره برخی عوامل عدم بیان احساس را شامل ترس از آسیب دیدن رابطه و اینکه مورد دوست داشتن طرف مقابل قرار نگیرد و بیان احساس او نشان دهنده ضعف و بی تدبیری شخص شود، دانست.

استاد حوزه خواهران با بیان اصل دوم گفت: باید احساسات را شناخت و برای آن یک نام انتخاب کرد ترس، دلهره، محبت و اصل سوم این است که میزان احساسات را دانست و در بیان آن اغراق نکرد.

بهرامی تاکید کرد: باید احساسات را در قالب کلمات بیان کرد نه رفتار، هر چند بیان احساس باعث شفاف سازی می شود و زبان تند و تیز هیجان هم باعث به هم خوردن ارتباطات می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha