پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام انصاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین، در محفل انس با قرآن دفتر امام جمعه تاکستان گفت: ماه مبارک رمضان بهترین بستر برای رسیدن به وصال الهی است، به همین دلیل باید از برکات و آثار معنوی آن به نحو مطلوبی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام مسعود انصاری صبح امروز  در محفل انس با قرآن که در دفتر امام جمعه شهرستان تاکستان برگزار شد به فرمایش حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه انسان ها در این دنیا برای رسیدن به وصال الهی توشه بردارند، اشاره کرد و گفت: ما برای اینکه به این وصال دست یابیم نیاز به مرکب داریم تا بتوانیم به مقصد برسیم. اولین مرحله برای رسیدن به این هدف بزرگ، اسلام است.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: مرحله بعد ایمان آوردن است و در ادامه باید انسان عمل صالح انجام دهد تا بتواند به معبود نزدیکتر شود.

وی اضافه کرد: کسانی که ایمان آورده اند تلاش می کنند اعمال خوبی در کسب رضای خداوند انجام دهند، چنین افرادی خضوع و تواضع در نماز و اعمالشان پیداست.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه در مرحله بعد برای رسیدن به وصال باید تقوا داشت که آیات فراوانی در این خصوص وجود دارد، بیان کرد: کسی که متقی است دغدغه اقامه نماز را دارد. طبق آیات قرآن کریم انسان های متقی به معنای واقعی ایمان به کتاب آسمانی دارند ودر عمل کردن به آن مصمم هستند.

وی اظهار کرد: افراد با تقوا در زندگی بن بست ندارند و همواره برای رفع مشکلاتشان راهکار دارند، ولی انسان هایی که بی تقوا هستند در زندگی به بن بست می رسند.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه احسان بالاتر از تقوا است، بیان کرد:در این مرحله انسان کار خوب را به زیبایی انجام می دهد و همین باعث سریعتر رسیدن به مقصد که همان وصال الهی است، می شود.

حجت الاسلام انصاری، پشیمانی از گناه و استغفار و توبه را یکی دیگر از مراحل رسیدن به وصال الهی دانست و عنوان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین بستر برای رسیدن به وصال الهی است، به همین دلیل باید از برکات و آثار معنوی آن به نحو مطلوبی استفاده کرد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha