پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سرهنگ پاسدار علی دستوری

حوزه/ مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم از تشکیل ۲۰۰ گروه جهادی با محوریت مساجد در سطح محلات قم استان قم در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سرهنگ پاسدار علی دستوری، طی سخنانی در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ایجاد این گروه ها با محوریت مساجد در محلات قم با هدف تقویت امر خدمت رسانی به آحاد مردم به خصوص محرومان و اقشار کم برخوردار صورت می گیرد.

وی افزود: همچنین در راستای ارتقای سطح کیفی خدمت رسانی گروه های جهادی، اطلس جهادی استان قم در حال تهیه است که در این رابطه نیز قم به عنوان استان پایلوت در کشور انتخاب شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان قم در امر خدمت رسانی به سیل زدگان ابراز داشت: دراین راستا بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شده به همت گروه های جهادی استان در منطقه دوره چگنی استان لرستان، 500 باب منزل مسکونی ساخته شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: ساخت منازل مورد نیاز سیل زدگان کار بزرگی است که نیاز به کمک های مردمی دارد و در این رابطه طرح هر مسجد یک منزل می تواند نقش موثری در جبران محدودیت های اعتباری و سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز ها در مناطق حادثه دیده داشته باشد.

وی یادآور شد: پس از وقوع سیل در برخی از نقاط کشور، پیشنهادی مبنی بر حضور و مشارکت فعال مساجد در امر مسکن سازی مناطق سیل زده با عنوان «طرح جهاد همبستگی ملی» از سوی سازمان بسیج مستضعفین مطرح شد که در آن اهالی هر مسجد ساخت و بازسازی یک واحد مسکونی در مناطق آسیب دیده را بر عهده می گیرند.

دستوری همچنین با بیان این که اشتغال و کارآفرینی، امور فنی و عمرانی، بهداشت و درمان و مسائل فرهنگی و اجتماعی از حوزه های مورد توجه بسیج سازندگی در فرآیند خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم است، گفت: فعالیت های بسیج سازندگی استان قم در محورهای یادشده بسیار چشمگیر بوده به طوری که فقط در سال گذشته در بخش امور فنی و عمرانی ۵۰ طرح با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال به صورت مشارکتی توسط این نهاد با مجموعه دستگاه های اجرایی استان به انجام رسید.

وی یادآور شد: در سال جاری نیز ۵۱۴ طرح سازندگی با رویکرد طرح های زودبازده و عام المنفعه در این استان اجرا می شود و در همین رابطه کارگروه بسیج سازندگی استان به ریاست استاندار تشکیل و تعامل خوبی با مجموعه دستگاه های اجرایی برقرار شده است.

وی افزود: در صورت وجود حمایت های لازم این طرح ها تا قبل از شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم همچنین اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶۵ گروه جهادی تحت اشراف و نظارت سازمان بسیج سازندگی استان قم فعالیت می کنند که از این میان ۱۵ گروه ویژه، ۵۰ گروه فعال و بقیه در وضعیت عادی هستند که با ارائه آموزش های لازم، زمینه ارتقا آنان در دستور کار است.

۳۱۳/۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha