سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسینی قمی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: امروز بیش از فراگیری معارف دینی، ما نیازمند باور به خداوند و بزرگی او هستیم، چرا که در زمینه معارف دینی معمولا افراد اطلاعات مناسبی دارند، اما در باور آنها ضعف وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در جلسه سومین روز ماه مبارک رمضان که در مسجد اعظم  قم برگزار شد، عنوان کرد: خداوند در آیات 245، 264 و 266 سوره بقره مومنان را مورد خطاب قرار داده و مفهوم این آیات پیرامون انفاق است.

وی مشکل فعلی جامعه را ضعیف بودن ایمان دانست و افزود: به دلیل این ضعف در ایمان کمتر به دنبال کارهای خیر می رویم و این در حالی است که قرآن کریم وعده داده که کارهای خیر ما را 700 برابر محاسبه کند اما متاسفانه ما به این سخن باور نداریم.

این خطیب حوزوی گفت: متاسفانه در برابر وعده های قرآنی، وعده های دنیوی را مورد توجه قرار می دهیم و برای کسب سود بیشتر اموال خود را در بانک ها سپرده گذاری می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ماجرای در صندوقچه قرار دادن حضرت موسی به وسیله مادر ایشان را موردتوجه قرار داد و تاکید کرد: این مادر با تقوا به کار خود ایمان داشت، باید پرسید چه تعداد از ما چنین باوری به خداوند داریم.

وی بیان کرد: امروز بیش از فراگیری معارف دینی، ما نیازمند باور به خداوند و بزرگی او هستیم، چرا که در زمینه معارف دینی معمولا افراد اطلاعات مناسبی دارند، اما در باور  آنها ضعف وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در روایات بر تعجیل، پوشاندن و کوچک نشمردن کار خیر تاکید شده، تصریح کرد: طبق نص قرآن کریم نباید انفاق و صدقه را با منت گذاشتن ضایع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) همواره پیش از اینکه کسی آغاز به خوردن غذا بکند، سهم فقرا و مساکین را جدا می کرد، اما متاسفانه برخی از ما غذای باقیمانده را که کسی با آن کاری ندارد را به فقرا می دهیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه با وجود مشکلات اقتصادی بالا در کشور، شاهد این هستیم که اصراف بیداد می کند و طبق برخی از آمارها بیش از 35 درصد مواد غذایی دورریز می شوند.

 

کد خبر: 56/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha