سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 491662
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با صدور پیامی از تلاش‌ نیروهای متولی اطفا حریق روز گذشته بازار تاریخی تبریز تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، شامگاه روز گذشته سرای «ایکی قاپیلی» یا همان «دو دری» بازار تاریخی تبریز پس از شنیده شدن صدای انفجار، دچار حریق شد و حدود ۱۳۰ مغازه در آتش سوختند که حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی و امدادی در محل حادثه مانع از گسترش آتش به دیگر سراهای مجاور بازار بزرگ تبریز شدند.

با وجود اینکه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت اما ۱۹ نفر از آتش نشانان پرتلاش و فداکار تبریزی که در کمتر از پنج ساعت موفق به مهار آتش شدند، در جریان اطفاء حریق دچار مصدومیت شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم که شامگاه دیروز همانند دیگر مسئولان شهری و استانی در محل حادثه حضور یافته بود، امروز با صدور پیامی از تلاش نیروهای حاضر در اطفاء حریق بازار بزرگ تبریز تشکر و تجلیل کرد.

در پیام امام جمعه تبریز آمده است:

باسمه تعالی

شب گذشته بار دیگر شعله های سرکش و خشمگین و سوزان آتش خواب را از چشم اهالی بازار، مسئولان شهر تبریز و خصوصاً انسان های فداکار در لباس آتش نشان، ربود.

صحنه های فداکارانه که بخشی از آن را شخصاً از نزدیک شاهد بودم؛ دیشب قلب همه خدمتگزاران نظام در هر لباس و هر مسئولیتی در بازار بزرگ و سرپوشیده تبریز، راسته ایکی قاپیلی، دالان سقط فروشان و بخشی از دالان میانی تپید تا بعد از ساعت ها تلاش خستگی ناپذیر شعله های آتش مهار شود.

آتش نشانان قهرمان از شهرداری، پتروشیمی، پالایشگاه، یگان های امداد نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، ارتش و سپاه دلاور و همه دستگاه های اجرایی با تلاشی ۵ ساعته آتش را خاموش و آرامش را بار دیگر به بازار بازگردانند.

اینجانب از اعماق دل، در حادثه‌ تلخ و مصیبت‌بار به مردم تبریز بخصوص اهالی متدین و انقلابی بازار تبریز از درگاه خداوند متعال صبر مسئلت دارم و از همه‌ دستگاه های متولی و کسانیکه میتوانند به نحوی در کم کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست میکنم که به یاری خسارت دیدگان بشتابند.

سید محمدعلی آل‌هاشم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha