پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله محمدی خراسانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: اولین مانع و بزرگ‌ترین حجاب در مسیر سیر و سلوک الی الله غفلت و بی‌خبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی در جمع کارکنان مرکز خدمات گفت: اولین مانع و بزرگ‌ترین حجاب در مسیر سیر و سلوک الی الله غفلت و بی‌خبری است.

وی بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در روایتی فرموده‌اند سرچشمه تمام بلاهایی که بر انسان وارد می‌شود بی‌خبری و در خواب غفلت بودن انسان است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در دعای روز اول ماه مبارک رمضان می‌گوییم «وَ نَبِّهنی فیهِ عَن نَومَةِ الغافِلین؛ بیدارم کن در آن از خواب بی‌خبران».

وی تصریح کرد: انسان‌های بسیار کمی هستند که تمام عمرشان و از بدو ولادت و تا لحظه رحلت یا شهادت به‌صورت تمام‌وقت در بیداری به سر می‌برند و هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهند و آنها حضرات معصومین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند چشم‌های من به خواب می‌رود اما قلب من همیشه بیدار است.

وی ادامه داد: مقایسه کردن انسان‌های دیگر با معصومین اشتباه است ولی بسیاری از انسان‌ها در یک غفلت و بی‌خبری بسیار بالایی به سر می‌برند و در بعضی‌ها این غفلت و بی‌خبری تا زمان مرگ ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرموده‌اند انسان‌ها مانند مسافران مرکب زمان هستند که دستگاه عالم آنها را پیش می‌برد و زمانی که به آخر خط می‌رسند متوجه می‌شوند که تمام این مدت در خواب بوده‌اند و وقتی می‌رسند بیدار می‌شود ولی خب دیگر دیر شده است.

وی افزود: همه گرفتاری‌هایی که در زندگی افراد پیدا می‌شود عامل اصلی آن غفلت از خدا است.

حجت الاسلام والمسلمینمحمدی خراسانی گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند نفس ما مملو از غفلت است و انسان باید این ظرف پر از غفلت را خالی کنند و جای آن را توجه و تنبه و تذکر قرار دهد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha