جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر اینکه هیچ دخالتی در عزل و نصب‌ مدیران ندارد، گفت: ین پدیده نوظهوری است که هر کسی در هر جا به سختی می‌افتد،ۀ ادعا می‌کند که من سفارشش کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در واکنش به حواشی انتصاب یک مدیر فرهنگی در تبریز، بیان داشت: یک فرد را در یک جایی منصوب می‌کنند و می‌گویند امام جمعه گفته و سفارش کرده در حالی که در عزل و نصب‌ها هیچ دخالتی ندارم و فقط نظارت می‌کنم. این پدیده نوظهوری است که هر کسی در هر جا به سختی می‌افتد ادعا می‌کند که من سفارشش را کرده‌ام. 

وی ادامه داد: مسئولانی که در مسیر صحیح گام بردارند، قطعا مورد حمایت و پشتیبانی من خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تقدیر از خدمات اثرگذار همه دستگاه های اجرایی خصوصا آتش نشانان فداکار در حادثه آتش سوزی بازار تبریز، گفت: به روز رسانی تجهیزات تیم‌های آتش نشانی، تامین زیرساخت های لازم در مجموعه بازار تبریز برای اقدام به موقع در بحران از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و اهالی بازار و همچنین لزوم افزایش نظارت و کنترل ها در تیمچه‌های مختلف موضوعی ضروری برای جلوگیری از این نوع بحران ها می تواند باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ضمن درخواست از سازمان امور مالیاتی و استانداری برای تجدیدنظر در خصوص بازاریان آسیب‌دیده، بیان داشت: راسته آسیب دیده بازار باید بازسازی شود و بازاریان و کسبه خسارت دیده نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند. از استاندار آذربایجان‌شرقی نیز برای واگذاری موقت ۱۰۰ باب مغازه برای کسبه خسارت تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه از نهادهای بین المللی انتظار داریم رژیم صهیونیستی را در سطح جهان به عنوان رژیم متجاوز جنگی معرفی کنند، خاطرنشان کرد: گروه‌های مقاومت در جریان حمله صهیونیسم ها دست بسته نبودند و توانستند واکنش قابل توجهی نشان دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به سالروز خروج آمریکا از برجام، بیان داشت: در روز ۱۸ اردیبهشت ترامپ از برجام خارج شد و در سالروز این اقدام مسؤولین جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابلی انجام دادند. طبق بیانیه شورای عالی امنیت ملی مهلت ۶۰ روزه‌ای به کشورهای اروپایی داده شده است و حال نوبت کشورهای باقیمانده در برجام است که حسن نیت خود را ثابت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر اینکه هنر جمهوری اسلامی ایران این بود که در زمین دشمن بازی نکرد، افزود: این شدنی نیست که کشوری در عین عمل به تعهداتش، از حق و حقوقش دور بماند. کشورهای اروپایی بدانند اگر این اقدام ایران را بهانه ای برای ارسال پرونده ایران به شورای امنیت قرار دهند، با اقدام مناسب جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به وظایف فردی و اجتماعی روزه داران از منظر پیامبر اکرم(ص) گفت: تکریم ایتام و اختصاص بخشی از هزینه‌ها به این افراد که پدر و مادر خود از دست داده اند مورد تاکید آموزه های دینی و از سفارشات پیامبر اسلام است.

خطیب جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در این ماه به فکر فقرا هم باشیم، گفت: فردی به من گفت که بنا بود افطاری بدهیم، ولی چون در نماز جمعه گفته شده که دستگاه‌ها افطاری ندهند، ما هم نمی‌دهیم در حالی که بنده افطاری با بودجه دولتی را حرام اعلام کردم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افطاری دادن را به عنوان یکی دیگر از تاکیدات پیامبر اکرم(ص) برشمرد و افزود: صدقه دادن به افراد نیازمند، دستگیری از کسانی که سهواً با مشکلات مالی مواجه شده و در زندان محبوس شده اند از دیگر وظایف روزه داران است.

وی در ادامه با تاکید بر قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: یکی برکات انقلاب اسلامی این بود که قرآن از مهجوریت درآمد و امروز نسل های مختلف با حفظ و قرائت آن با آموزه های آن آشنا شده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عمل به قرآن را مورد تاکید قرار داد و گفت: از طریق آشنایی مفاهیم قرآن و درک آن میتوان در برابر زیاده خواهی های استکبار و سردمداران ظلم ایستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha