پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا گفت: نا امیدی در آینده و احساس سرخوردگی از اوضاع کشور منجر به افزایش طلاق و خودکشی شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، گفت: نا امیدی از آینده و احساس سرخوردگی از اوضاع کشور منجر به افزایش طلاق و خودکشی شده است.

وی افزود: متأسفانه اخیراً طلاق، فروپاشی خانواده ها، مشکلات خانوادگی و اجتماعی میان جوانان زیاد شده است و دلیل آن علاوه بر شرایط اجتماعی و اقتصادی، ترس، ناراحتی و ناامیدی از آینده و احساس ناتوانی در مقابله با مشکلات است.

نماینده آیت الله سیستانی تاکید کرد: راه حل این مشکلات در تقویت بُعد روحی و معنوی و توجه به خداوند متعال است؛ چرا که ما امروز از فقدان بُعد معنوی رنج می بریم، لذا باید به خداوند و رحمت او ایمان بیاوریم و با عزم و اراده با مشکلات مقابله کنیم.

شیخ کربلایی در بخش دیگر سخنان خود خواستار غنیمت شمردن ماه رمضان و استفاده از آن به عنوان فرصتی برای تغییر به سمت بهتر شد و گفت: باید روزه دار بعد از پایان ماه بهتر و مقاوم تر شود.

وی افزود: ما باید به قلب سلیم برسیم و این کار را با پاکسازی قلب از حسادت، تکبر، کینه، حیله و دیگر صفت های ناپسند انجام دهیم و اگر شناخت و آگاهی نباشد این مسئله به نتیجه نمی رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha