جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانش آموزان

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: امروزه یکی از اقدامات بسیار مهم ما در عرصه فرهنگی باید این باشد که شادی های مشروع و مطلوب از نگاه دینی را برای نسل جدید به درستی تبیین و تشریح کنیم.

حفیظه مهدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به انتشار کلیپ های رقص و همخوانی مبتذل در برخی مدارس ابراز داشت: باید با مسئولان مدارسی که در حضور آن ها و با هماهنگی شان، کودکان و دانش آموزان، شعر و ترانه ای تا این حد متبذل همخوانی می کنند، برخورد شود، چرا که حقیقتاً نمی توان روی معلم یا مدیر مدرسه ای که این قدر نسبت به فرهنگ و تربیت کودکان مردم بی تفاوت است ، نام و عنوان فرهنگی گذاشت.

وی افزود: از سویی بعد از این گونه قضایای مخرب فرهنگی ، لازم است که بحث شادی و سرگرمی را از منظر اسلام درست تعریف کنیم، چرا که برخلاف نظر عده ای که می گویند دین با شادی و نشاط مخالف است، دین با شادی مبتذل و منحرفانه مخالف است و گرنه آموزه های دینی ما اتفاقاً موید شاید و نشاط واقعی و به دور از ابتذال می باشد.

این مدرس فضای مجازی همچنین گفت: این که در یک بازه زمانی خاص به شکل هماهنگ چنین کلیپ هایی در سطح جامعه منتشر می شود که انسان نظاره گر، موسیقی و ترانه مبتذل و حرکت های نادرست است این ها باید بررسی شود و نباید گذاشت این حرکت های ضد فرهنگی تداوم پیدا کند.

وی بیان داشت: البته در این خصوص بنده معتقدم که صرف برکنار چند نفر فایده ای نداشته باشد بلکه در کنار برخورد قاطع با متخلفان و غافلان می بایست زمینه شادی مشروع و حلال را برای دانش آموزان فراهم کرد.

مهدیان افزود: اتفاقاً برخلاف برخی حرف ها ، عموم مردم مشتاق هستند که در چارچوب دین و فطرت از شادی و نشاط بهره مند باشند و اگر در این زمینه کاستی هایی وجود دارد باید ریشه ای به حل آن اقدام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از پخش سریال هایی که در تلویزیون به بهانه ماه مبارک رمضان، بیشتر به تولید و بازتولید غم و رنج و فلاکت می پردازند، گفت: به عنوان مثال وقتی شب تولد امام رضا(ع) می رسد، تلویزیون صرفاً به نمایش فیلم ها و سریال هایی می پردازد که مریض یا مریض هایی در آن شفا یافته اند و چندان در آن ها نشاط و شادی درست وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب ابراز داشت: البته شاید صدا و سیما در وضعیت کنونی، بودجه درست و حسابی نداشته باشد که با کارگردان های خوب و درجه یک قرار داد ببندد، اما از آن سو نباید از فیلمسازان و سریال سازانی هم استفاده کند که چندان اطلاع و آگاهی مناسبی از معارف دینی ندارند و نمی توانند در مناسبت هایی مثل ماه مبارک رمضان، به تولید آثار خوب و نشاط آوری اقدام کنند.

وی گفت: چه خوب و شایسته است که در آثار ویژه ماه رمضان از تلویزیون ، شاهد پمپاژ شادی و نشاط باشیم نه این که فکر کنیم که به جهت فضای معنوی این ماه، باید اشک مخاطب را درآوریم.

وی در خاتمه بیان داشت: در سال های گذشته به خاطر داریم که سریال های طنز پرمخاطبی در ماه رمضان به روی آنتن تلویزیون می رفت که اتفاقاً اشاره خوبی هم به فضای معنوی ماه رمضان داشتند و مخاطب عام نیز به خوبی با آن ارتباط برقرار می کرد، اما متاسفانه در سال های اخیر، کمتر شاهد تولید و پخش این گونه آثار هستیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha