جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد و مرکز اسلامی جدید در وودلند، کالیفرنیا کلنگ خورد + تصاویر

حوزه/ مسلمانان شهر وودلند در کالیفرنیا ساخت مسجد و مرکز اسلامی جدید را آغاز کرده اند که این ساختمان قرار است تا ۱۸ ماه آینده جایگزین نمازخانه قدیمی شهرشان شود که ۳۰ سال فعال بوده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از dailydemocrat، مسجد و مرکز اسلامی جدیدی در شهر وودلند در ایالت کالیفرنیای آمریکا ساخته می شود و زمین ملک خریداری شده برای ساخت مسجد در این شهر آماده سازی شده است.

این مسجد و مرکز اسلامی قرار است تا 18 ماه آینده رسما آماده فعالیت شده و جایگزین ساختمان مسجد کوچک کنونی شود. خانه ای که هم اکنون به عنوان مسجد مسلمانان مورد استفاده قرار می گیرد در 100 یاردی ریل های راه آهن قرار گرفته، یک ساختار آجری می باشد که احتمالا در گذشته مغازه تعمیرات اتومبیل یا انبار بوده است.

این ساختمان آجری در 30 سال گذشته به عنوان نمازخانه مسلمانان مورد استفاده بوده است. در 5 سال گذشته مسلمانان با برپایی نشست های خیریه، به جمع آوری کمک های مالی از میان جامعه اسلامی برای ساخت مسجد جدید اقدام کرده اند.

طبق طرح ساختمان مرکز جدید یک ساختمان 1 طبقه با مساحت 16 هزار و 206 فوت مربع خواهد بود و شامل بخش های مختلف از جمله زمین بازی کودکان در بخش شرقی ساختمان و یک باغ کوچک در بخش غربی می باشد که به خیابان شرقی باز می شود.

این مسجد همچنین دارای یک گنبد در بالای نمازخانه اصلی و دارای هلال ماه بوده و مناره های سبزرنگ و برج برای اقامه نماز در بخش شمالی نیز خواهد داشت.

براساس برنامه ریزی های انجام شده برای فضای داخل مسجد، نمازخانه جداگانه برای زنان مردان، آشپزخانه، اتاق پذیرایی، سالن چند منظوره، کتابخانه، سالن همایش ها، دفتر و سه فضای درونی در نظر گرفته شده است.

به گفته مقامات مسجد، رشد جامعه اسلامی وودلند از دلایل اصلی ساخت و راه اندازی مسجد جدید می باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha