شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار رئیس بیمه سلامت کشور با امام جمعه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حفظ کرامت و شخصیت مراجعه کنندگان باید کاملا رعایت گردد، گفت: آنچه در جهت پر رنگ کردن احسان بسیار مهم می باشد کیفیت انجام و اجرای آن است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور اظهار کرد: انسان به گونه ای خلق شده که اگر فطرتش آلوده نشود، اصل احسان یکی از احساس های فطری انسان شمرده می شود، به طوری که نه به انسان بلکه اگر به موجود دیگری احسان کند خودش لذت می برد.

وی افزود: بیش از آنکه یک ضعیف نیازمند است که به او احسان شود، یک فرد قوی که می تواند دست ضعیفی را بگیرد، نیاز دارد که احسان کند و این در شرایطی است که فطرت انسان دچار تغییر نشده باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه لذت احسان به قشرهایی که به نحوی محروم و ضعیف شمرده می شوند بیشتر از قشرهای غیر مستحق است، خاطر نشان کرد: چارچوبه ی سازمان بیمه سلامت، مبتنی بر یک سری نداهای فطری است که در تشکیل جامعه بشری به صورت یک سازمان در می آید، اما آنچه مهم می باشد این است که از این فرصت استفاده کنید به این صورت که در چارچوب قانون و اعتباراتی که دارید اقدامات شایسته ای صورت دهید، همچنین شیوه های اجرایی و برخورد با افراد را رعایت کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه حفظ کرامت و شخصیت مراجعه کنندگان باید کاملا رعایت گردد، تصریح کرد: آنچه در جهت پر رنگ کردن احسان بسیار مهم می باشد کیفیت انجام و اجرای آن است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر قانون در یک چارچوبه ای به عنوان یک فلسفه خاصی این سازمان را ایجاد کرده است لذا ممکن است افراد دیگری بخواهند از آن استفاده کنند که در قانون گنجانده نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در گذشته شناسایی ها به خاطر کمبود امکانات مشکل بود، اما اکنون با استفاده از امکانات گسترده ای که وجود دارد می توان حق را در چارچوب مستحق قرار دارد و افرادی را که با هر عنوانی می خواهند سوء استفاده کنند شناسایی و جلویشان را گرفت تا حقی که برای یک مستحق در نظر گرفته شده به غیر مستحق اعطا نگردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: اگر انگیزه قوی باشد و انجام امور غیر از جنبه اداری، دارای روحیه اخلاص و خدمت گزاری باشد می توان قصد قربت کرد که در چنین صورتی نشاط و فواید بیشتری نصیب انسان خواهد شد.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha