جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محسنی

حوزه/ حجت الاسلام محسنی، ماه رمضان را یک فرصت ویژه و استثنائی برای رسیدن به رشد و تعالی معنوی دانست و گفت: ماه رمضان درحقیقت معراج انسان ها بسوی خداوند است.

حجت الاسلام داود محسنی معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداوند و آمرزش گناهان و ماهی است که خداوند متعال کتب آسمانی و قرآن کریم را در آن نازل و بندگان خودش را در این ماه دعوت نموده است.

وی افزود: وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) در آخرین خطبه شعبانیه ایشان فرمودند: «ای مردم، ماه مبارک رمضان با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورده است. نفس های شما در این ماه تسبیح خداوند را می گوید. تلاوت آیه ای در این ماه برابر با یک ختم قرآن در غیر این ماه است.» این همه فضیلت و برکت برای این ماه بیان شده که برای غیر آن سراغ نداریم.

حجت الاسلام محسنی، ماه رمضان را یک فرصت ویژه و استثنائی برای رسیدن به رشد و تعالی معنوی دانست و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان درحقیقت معراج انسان ها بسوی خداوند است و باید از این فرصت در جهت خودسازی و کسب کمالات اخلاقی تلاش وافر نمود. برای رسیدن به این مقصد باید توجه داشت که روزه تنها امساک از خوردن و آشامیدن نیست و باید تمام اعضاء و جوارح انسان روزه دار باشند و این عالی ترین روزه از جهت درجات معنوی است.

استاد حوزه ادامه داد: تلاش کنیم تا در این ماه مورد عفو و بخشش خداوند متعال قرار بگیریم. پیامبر گرامی اسلام(ص) در همان خطبه، انسان شقی و بدبخت را کسی معرفی نمودند که از آمرزش الهی در این ماه عزیز محروم باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند متعال همه ما را در این ماه عزیز و پربرکت مورد عفو و بخشش خودش قرار دهد و توفیق کسب فضائل اخلاقی، انس با قرآن و شب زنده داری در این شب ها را به همه ما عنایت بفرماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha