جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 491775
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
اساتید شاهد و ایثارگر

حوزه/ آیین تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه علمیه استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیین تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه علمیه فارس، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین عابدی، مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام فقیهی امین،  مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان و محمدی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در دفتر مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در این مراسم با استناد به آیات نورانی کلام الله مجید و احادیث شریفه به بیان جایگاه رفیع مقام شهید و شهادت و اهمیت تعلیم و تعلم در مبانی اسلام پرداخت و اظهار داشت: این مقام از مواهب و نعمات خاصه الهی است.

حجت الاسلام فقیهی امین، مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان فارس نیز در ادامه با بیان اینکه برگزاری مراسم با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس برگزار شده است، تصریح کرد: در این مراسم که دومین سال تجلیل از اساتید شاهد ایثارگر است، حجت الاسلام مهدی بامداد فرزند شهید شیخ منصور بامداد از اساتید سطح یک حوزه علمیه تجلیل به عمل آمد، در سال گذشته نیز از حجت الاسلام اسلامی نسب تجلیل به عمل آمده بود.

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام مهدی بامداد فرزند حجت الاسلام شهید منصور بامداد است نخستین شهید روحانی استان به شمار می روند که در سال 1360 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان فارس از تالیف و نگارش کتابی به عنوان "آقای بامداد" در کنگره سرداران شهید استان فارس یاد کرد و بیان داشت: همچنین مستند دو قسمتی از زندگانی این شهید والا مقام تدوین شده که از شبکه فارس چندین مرتبه پخش شده است.

حجت الاسلام مهدی بامداد نیز در ادامه با اشاره به اینکه شهید بامداد در خصوص تبلیغ، تحصیل و مجاهدت می تواند الگوی بسیار مطلوب و عالی برای سایر طلاب قرار گیرد، افزود: شهید آیت الله دستغیب که با پای برهنه در مراسم تشییع حجت الاسلام شهید بامداد شرکت کرده بودند با حالت گریه فرمودند، خوش بحال این شهید که حدود هفت سال در حوزه حضور داشتند و هرچه بود و نبود با خود جارو کردند و بردند.

در پایان این مراسم، سید علی محمدی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس ضمن تشکر از حوزه علمیه استان فارس برای همکاری و تعاملات در اجرای برنامه های فرهنگی، خاطرنشان کرد: تجلیل از اساتید حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش از جمله برنامه های این مجموعه در هفته گرامیداشت معلم بوده است.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس از حجت الاسلام مهدی بامداد فرزند نخستن شهید روحانی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha