پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از تدوین برنامه یک ساله پژوهشی مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: این برنامه پس از بررسی و تصویب در شورای پژوهش استان به مدارس علمیه ارسال خواهد شد.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران به مهم ترین اقدامات معاونت پژوهش حوزه مازندران در چند ماه اخیر اشاره کرد و با بیان این که نخستین گام پس از قبول این مسئویت شناسایی معاونان و همکاران پژوهشی مدارس استان بوده است، گفت: آمایش منابع نیروی انسانی و بررسی ظرفیت های موجود در تحقق برنامه ها و طرح های پژوهشی بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود از بررسی وضعیت کتابخانه های مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: در دومین گام آماری از وضعیت کتابخانه های مدارس و همچنین نیازمندی های لازم در این بخش گرفته شده است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده از رایزنی با مدیریت کتابخانه های عمومی استان به منظور دریافت تجهیزات کتابخانه ای برای برخی مدارس علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز با برخی خیرین نیز به منظور تجهیز این کتابخانه ها صحبت هایی صورت گرفته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین از تشکیل شورای پژوهش حوزه علمیه استان برای نخستین بار خبر داد و خاطرنشان کرد: این شورا با حضور جمعی از اساتید حوزه، اساتید روحانی دانشگاه های استان و همچنین تعدادی از مدیران مدارس علمیه مازندران شکل گرفته است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که جلسات این شورا به صورت ماهانه خواهد بود، ادامه داد: برنامه یک ساله پژوهشی حوزه علمیه استان که تدوین شده قرار است در جلسه این شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا قبل از شروع آغاز سال تحصیلی به سطح مدارس علمیه ارسال شود.

وی، برگزاری نشست های علمی را یکی از مهم ترین برنامه های یک ساله پژوهشی مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: محور اصلی این نشست های علمی در برای سالجاری بیانیه گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود همچنین از استخراج موضوعات پژوهشی از بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوعات مهم هم در غالب تولید آثار پژوهشی و همچنین محورهای نشست های علمی مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود دعوت از صاحبان آثار حوزوی در نشست های علمی خبر داد و تصریح کرد: در این نشست های علمی ضمن معرفی کتاب به نقد و بررسی آن در فضای حوزه خواهیم پرداخت که خود موجب تحرک و ایجاد انگیزه در طلاب و حوزویان خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری کارگاه های پژوهشی ویژه اساتید و طلاب حوزه علمیه استان خبر داد و بیان داشت: علاوه بر این جلسات توجیهی با حضور معاونان و همکاران پژوهشی مدارس علمیه استان از جمله سایر برنامه های این معاونت در آینده نزدیک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha