پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ حجت الاسلام خوبانی با بیان این که پخش این آهنگ مبتذل در برخی مدارس موجب نگرانی و انتقاد شدید بسیاری از خانواده ها شده است، گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقات تلخی چاره جویی کنند.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از مازندران با انتقاد شدید از پخش آهنگ های یک خواننده مبتذل در برخی مدارس، این مسأله را نمونه روشنی از تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی در مراکز علمی و آموزشی کشور دانست.

وی با بیان این که بروز چنین حوادث ناگواری در سطح مدارس نشان دهنده آسیب پذیر بودن فضاهای آموزشی کشور است، خاطرنشان کرد: دشمن با ابزارهای رنگین و فریبنده تلاش می کند ارزش های دینی و معنوی را در نسل جوان جامعه کمرنگ کند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که 2030 سند روشنی از ایجاد ابتذال فرهنگی در فضای آموزشی است، تصریح کرد: خوشبختانه جلوی اجرای این سند ضد فرهنگی با هوشیاری به موقع مقام معظم رهبری گرفته شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن از روزنه ای برای تضعیف مبانی دینی و اعتقادی جوانان ما استفاده می کند، خاطرنشان کرد: باید پس از بروز چنین اتفاق تلخی در سطح برخی مدارس، اقدامات مؤثرتری در اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در مدارس صورت گیرد.

وی با اشاره به این که مسئولیت آموزش و پرورش در جلوگیری از بروز چنین حوادث ناگواری بسیار مهم است، تصریح کرد: متأسفانه در سایه بی توجهی متولیان امر شاهد بروز چنین اتفاق تلخی در سطح مدارس بودیم.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که پخش این آهنگ مبتذل در برخی مدارس موجب نگرانی و انتقاد شدید بسیاری از خانواده ها شده است، بیان داشت: مسئولان آموزش و پرورش باید برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقات تلخی چاره جویی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این رویداد تلخ نشان داد که مدارس ما از لحاظ فرهنگی ایمن نبوده و نیازمند بررسی و رفع نقاط ضعف موجود هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بروز چنین مسائلی نتیجه سطحی نگری در اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در مدارس است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که تربیت دینی در سطح مدارس نباید تنها در حد شعار باقی بماند، بیان داشت: باید بسترهای لازم برای رونق و تقویت برنامه های دینی و فرهنگی در سطح مدارس فراهم شود.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که آموزش و پرورش باید بیشتر از ظرفیت و توان حوزه های علمیه در جهت بستن روزنه های نفوذ فرهنگی در مدارس بهره گیرد، خاطرنشان کرد: حوزه یک ظرفیت عظیم علمی و تبلیغی است که می تواند بازوی محکمی برای آموزش و پرورش در تقویت بعد دینی و عقیدتی دانش آموزان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha