پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: متاسفانه در شهرداری اصفهان عده ای مبتنی بر تفکر غربی هستند و در شورای شهر هم برخی غرب زده که از اسلام هم متنفر بوده، اسم شورای اسلامی شهر را به پارلمان شهری تبدیل کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»  از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، ظهر امروز در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله جلسات مباحث اخلاقی خود  پیرامون غیرت  اظهار کرد: یکی از کلمات هم معنی غیرت، غَیر است که در زبان عربی به معنای یک حرکت درونی بوده که همراه با تسلط برچیزی است

وی با بیان اینکه همواره عده ای مریض الحوال هستند که درصدد اختلاف انداختن بین گروه ها می باشند، گفت: این خصلت خبیث و شیطان صفت جزء ذات انگلیسی ها و آمریکایی ها است، به گواه تاریخ چندین قرن این حربه انگلیسی ها برای چپاول منابع جهان برای منافع خود است

آیت الله مهدوی تصریح کرد: به عنوان مثال انگلیس با این حربه پاکستان فارسی زبان را به انگلیسی زبان تبدیل کرد و امروزه متاسفانه در کشور ما هم استفاده از لغات انگلیسی و اُنس با لغات خارجی توسط عده ای صورت می گیرد که عقده حقارت دارند.

وی بیان کرد: وضعیت فعلی حجاب در جامعه این گونه است که زنان در دام بدحجابی و بی حجابی می افتند و اغلب مردان هوس باز موافق این وضعیت هستند؛ نگاه به کشورهای دیگر و وابستگی فرهنگی به کشورهای غربی ناشی از فرهنگ پایین و نداشتن دین کافی است.

این استاد حوزه اصفهان با اشاره به اینکه در اصفهانی که یک روزی بیش از ۳۰۰ شهید تشییع شده بود به نحوی درآمده است که برخی از مسئولین و مردم آن به نحوی دیگر فکر می کنند و در مسیر دیگری رفتار می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: به عنوان نمونه متاسفانه در شهرداری اصفهان عده ای مبتنی بر تفکر غربی هستند و در شورای شهر هم برخی غرب زده که از اسلام هم متنفر بوده، اسم شورای اسلامی شهر را به پارلمان شهری تبدیل کرده بودند.

وی عنوان کرد: در دوران پهلوی هم هدف های شومی در سر غرب زده ها پرورانده می شد که با نهیب های امام راحل خنثی شد، ما باید دائما مراقب باشیم و فکر نکنیم هر مسئولی که سرکار می آید کاملا درست است و صحیح رفتار می کند.

آیت الله مهدوی اذعان کرد: ما باید مواظب باشیم که دشمن در جامعه ی ما، خط و خط بازی راه نیندازد و اختلاف ایجاد کند؛ جناح بندی ها در جامعه یک حربه و شیطنت غربی است که هدف آن ترویج گناه است، لفظ چپ و راست و ... همگی بازی های دشمن است.

وی ابراز کرد: ما همه ملت ایران باید برمسیر اسلام و جناح اسلام باشیم، البته اختلاف سلیقه و تفاوت سلیقه ها امری طبیعی است.

استاد حوزه براساس آیه ۶۰ سوره احزاب گفت : قرآن در این آیه خطاب به پیامبر(ص) می فرماید، اگر سه دسته ی منافقین، شایعه پراکنان و بیمار دلهای جامعه  دست از عملشان برندارند ما تو ای پیامبر را علیه آنها تحریک می کنیم و انها را از شهر بیرون می کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه پیرامون غیرت بجا و غیرت بی جا عنوان کرد: امام علی(ع) در وصیت خود به حسنین روشی آموختند که در دنیا می درخشد و آن عبارت« کونوا للظالمین خصما و..» بنابراین ما همیشه باید از حق مظلومین دفاع کنیم، حتی اگر حق با همشهری ما باشد که مسیحی و یهودی است.

وی بیان داشت: دین به ما می گوید از مظلوم دفاع کنیم که این غیرت بجا می شود، ایمان ما اقتضا می کند که همیشه از مظلوم دفاع و دربرابر ظلم حساس باشیم و عادی سازی و ترویج ظلم نباید ما را بی تفاوت کن.

*فلسفه چرایی کمک ایران به کشورهای منطقه

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مسلمان و شیعه نباید به ستم هرکسی حتی غیر مسلمان راضی باشد؛ دفاع ما از مردم غزه و فلسطین براین اساس است، ولی عده ای که با مبانی اسلام و دین آشنا نیستند سخن از فقط کمک به داخل ایران می کنند.

وی یادآورشد: بدانیم دشمن اسلام خیلی ترسوست و از این باب روی قدرت موشکی ایران حساس هستند و البته ما هم حساب شده کار می کنیم.

*بالاترین گناه چیست؟

آیت الله مهدوی افزود: در هیچ شرایطی نباید راه خود را با خدا قطع و نماز خواندن را ترک کنیم؛ براساس فرمایش حضرت علی(ع) بدانید کسی غارت زده است که دینش را برده اند و به هلاکت رسیده کسی است که دینش از بین رفته است.

انتهای پیام
 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha