سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام خمینی

حوزه/ یکی از اعضای دفتر ایشان، در این باره می گفت: پنجاه سال است که نماز شب امام، ترک نشده است. امام در بیماری و در صحت و در زندان و در خلاصی و در تبعید، حتی بر روی تخت بیمارستان هم نماز شب خواندند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علما و بزرگان دین در ماه مبارک رمضان برنامه های خاصی داشته اند که بخشی از سیره این بزرگواران را در شماره های گوناگون تقدیم نگاه شما خوبان خواهیم کرد.

 

- لیلة القدر امام

از جمله برنامه های ویژه حضرت امام قدس سره در ماه مبارک رمضان، عبادت و تهجد بود. امام قدس سره، عبادت را ابزار رسیدن به عشق الهی می دانستند و به صراحت بیان می کردند که در وادی عشق، نباید به عبادت به چشم وسیله ای برای رسیدن به بهشت نگاه کرد.

اکثر آشنایان امام نقل می کنند که نماز شب و تهجد، از سن جوانی، جزء برنامه هایشان بود. یکی از نزدیکان ایشان می گفت: وقتی در ظلمت و تاریکی نیمه شب، آهسته وارد اتاق امام می شدم، معاشقه امام را با ایزد احساس می کردم و می دیدم که با خضوع و خشوعی خاص، نماز می خوانند و قیام و رکوع و سجود را به جا می آوردند که حقاً وصف ناپذیر بود.

با خودم فکر می کردم که شب امام، حقیقتاً لیلة القدر است. یکی از اعضای دفتر ایشان، در این باره می گفت: پنجاه سال است که نماز شب امام، ترک نشده است. امام در بیماری و در صحت و در زندان و در خلاصی و در تبعید، حتی بر روی تخت بیمارستان هم نماز شب خواندند.

یکی از اساتید قم نقل می کرد: شبی میهمان حاج آقا مصطفی بودم. ایشان، خانه جداگانه ای نداشتند و در منزل امام زندگی می کردند. نصف شب از خواب بیدار شدم و صدای آه و ناله ای شنیدم، نگران شدم که مگر اتفاقی افتاده است، حاج آقا مصطفی را بیدار کردم و گفتم: «ببین چه خبر است!». ایشان نشست و گوش داد و گفت: «صدای امام است که مشغول تهجد و عبادت است».

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha