پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه انقلابی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گیلان، روحیه انقلابی را راه حل مشکلات فعلی جامعه دانست و تصریح کرد: برای حل مشکلات باید ببینیم که در هر بخشی، اسلام چه چیزی را از ما خواسته است؛ برخی سعی در تحریف «انقلاب اسلامی» و معرفی آن به عنوان یک آئین احساسی و عصبانی و بدون برنامه دارند اما انقلاب اسلامی یعنی انقلابی که اسلام واقعی را نشان بدهد و این کار، وظیفه اصلی روحانیت است.

خانم مهدوی، استاد حوزه علمیه خواهران گیلان در گفت گو با خبرنگار «حوزه» در گیلان، با اشاره به ضرورت انقلابی ماندن حوزه های علمیه و روحانیت، تصریح کرد: برای تحلیل صحیح از کارکرد حوزه علمیه انقلابی در جامعه باید به تاریخ نگاه کرد.

وی افزود: ماجرای تحریم تنباکو و پیروزی انقلاب اسلامی نمونه هایی از وقایع بسیار مهم و تأثیرگذار در تاریخ معاصر ایران و جهان هستند که نقش روحانیت و حوزه علمیه انقلابی بخوبی در آنها قابل مشاهده است.

 مهدوی ادامه داد: در ماجرای تنباکو، عده‌ای نزد میرزا آمدند و پیروزی نهضت تنباکو را به ایشان تبریک گفتند، اما جناب میرزای شیرازی به گریه می‌افتد که از حالا به بعد استکبار و استعمار نقطه قوت اصلی را که روحانیت است شناخته‌ و به جان آن می‌افتند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گیلان بر ضرورت خودباوری و توجه طلاب بر جایگاه و میزان تاثیرگذاری حوزه های علمیه و روحانیت تاکید و اظهار کرد: طلبه باید باور داشته باشد که چقدر می تواند تأثیرگذار باشد و مثل حضرت امام(ره) و ... با یک فتوا دنیا را تکان دهد. در طول تاریخ، فرهنگ و اقتصاد و سیاست جوامع بسیاری را علما پایه گذاری کرده اند.

وی افزود: طلاب و روحانیون باید در عرصه های مهم و حیاتی ورود کنند. بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری سیاست، اقتصاد و فرهنگ سه موضوع اصلی اجتماع می باشند که هر کدام زیربنای مورد بعدی می باشد. لذا تا زمانی که سیاست ما درست نباشد، نمی توان انتظار اقتصاد سالم و پویایی داشت و همینطور بدون اقتصاد قوی در عرصه فرهنگ موفق بود.

 مهدوی با اشاره به فعالیت های سیاسی و اقتصادی اهل بیت علیهم السلام خاطرنشان کرد: اهل بیت علیهم السلام بخش عمده ای از فعالیت ها و تلاش های خودشان را معطوف به زمینه های سیاسی و اقتصادی نمودند چرا که می دانستند اگر سیاست و اقتصاد زمین بخورد، فرهنگ نیز نابود می شود.

استاد حوزه خواهران، روحیه انقلابی را راه حل مشکلات فعلی جامعه دانست و تصریح کرد: برای حل مشکلات باید ببینیم که در هر بخشی، اسلام چه چیزی را از ما خواسته است؛ برخی سعی در تحریف «انقلاب اسلامی» و معرفی آن به عنوان «اسلام انقلابی» به عنوان یک آئین احساسی و عصبانی و بدون برنامه دارند، اما انقلاب اسلامی یعنی انقلابی که اسلام واقعی را نشان بدهد و این کار، وظیفه اصلی روحانیت است.

وی ادامه داد: ما باید با نگاه به ریشه ها، بُعد سیاسی خود را تقویت کنیم و توجه داشته باشیم تا زمانی که سیاست ما درست نشود، اقتصاد و فرهنگ موفقی نیز نخواهیم داشت. امامین انقلاب با تاکید و حمایت از برگزاری انتخابات، درصدد رشد سیاست کشور برآمدند و ما نباید اجازه دهیم بدخواهان با منحرف نمودن آن به مقاصد خود برسند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: روحانیت باید با الگو گرفتن از اهل بیت(ع)، تفکر انقلابی داشته و با جهان بینی، نسبت به مسئولیتی که در قبال جامعه دارد آگاه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha