جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امامزاده سید احمد بن موسی مرند

حوزه/ امامزاده سید احمد بن موسی کاظم (ع) مرند یکی از۱۰ امامزاده شاخص کشور و اولین و معتبر ترین امامزاده از لحاظ سندی در شمالغرب کشور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام  رحیم اختیاری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند در نشست بررسی مشکلات  امامزاده سید احمد بن موسی مرند اظهار داشت: از آنجایی که این امامزاده در میان سایر امامزادگان از اهمیت و نسبت و اعتبار نسبی با امام معصوم در جایگاه خاص و ویژه ای قرار دارد اما متأسفانه مغفول مانده و در خور شأن معرفی نشده است.

حجت‌الاسلام اختیاری افزود :از لحاظ اعتباری همین بس که آیت الله مرندی یکی از شیفتگان این امامزاده بوده و همواره در محضر این امامزاده به عبادت می پرداختند و هم اینک هم در جوار این نواده امام معصوم دفن شده اند.

وی با اشاره به طرح جامع مرمت این امامزاده برای بهره مندی بیشتر زائران و معرفی این بقعه متبرکه در میان مردم گفت: مرمت فاز اول و دوم این امامزاده از سال ۹۵ آغاز شده و هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرند گفت: برای مرمت این امامزاده ۱۰۰ میلیون تومان وام از سازمان اوقاف دریافت کرده ایم و همچنین خیر  پیمانکار مرندی به علت داشتن تعصب، تعهد کرده تا به صورت اقساطی عهده دارساخت بخشی از کار باشد تا هر زمان امکان بازپرداخت بود اعتبار جذب شده و هزینه های انجام شده را پرداخت نماییم.

حجت‌الاسلام اختیاری اتمام مرمت فاز اول و دوم این بقعه متبرکه ۶ ماه پیش بینی کرد و گفت: از آنجاییکه ما در شرایط فعلی سالانه پذیرای حدود ۵۰۰ هزار زائرهستیم، ساخت هتل و زائر سرا را برای فاز های بعدی طراحی کرده ایم.   

وی در پایان از مسولان استانی و شهرستانی به ویژه امام جمعه، نمایندگان مجلس، فرماندار و همچنین خیّران خواست برای شناساندن و ادامه کار مرمت این بقعه شریف همکاری لازم با اوقاف را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha