شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله فقیهی در جمع طلاب پاکستان

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اقرار صرف زبانی در زمینه ایمان به پروردگار به تنهایی کافی نیست، بلکه ایمان و اعتقاد به وجود، قدرت، لطف و عنایت پروردگار باید در گفتار و رفتار انسان تبلور پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محسن فقهی ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، عنوان کرد: لازم است جامعه از آیات الهی درس گرفته و نکات اخلاقی و سبک زندگی دینی را از متن قرآن کریم استخراج و آنها را در زندگی خود نهادینه کنیم.

وی افزود: مردم باید درمورد امور مربوط به سیاست، اجتماع، فرهنگ، اقتصاد و معنویات آگاه و اطلاع پیدا کنند و هنگامی که قرار است کاری در زمینه های مختلف صورت بگیرد، مردم باید از نزدیک نسبت به آن اشراف داشته باشند؛ به عنوان مثال در بنا کردن یک مسجد، خود مردم باید مصالح ساختمانی را گرد هم آورده و در مرحله به مرحله کار حضور داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ایجاد شفافیت در امور از سوی مسئولان را ضروری دانست و گفت: اقرار صرف زبانی در زمینه ایمان به پروردگار به تنهایی کافی نیست، بلکه ایمان و اعتقاد به وجود، قدرت، لطف و عنایت پروردگار باید در گفتار و رفتار انسان تبلور پیدا کند.

آیت الله فقیهی با اشاره به داستان گاو بنی اسرائیل و زنده شدن مقتول بنی اسرائیل را یکی از معجزات حضرت موسی(ع) دانست و گفت: یکی از معجزات حضرت موسی(ع) زنده شدن مقتول بنی اسرائیل بوده است، برخی از افراد همواره در مسأله معاد و زنده شدن مردگان شبهه وارد می کنند، به همین دلیل است که خداوند نمونه هایی از زنده شدن مردگان را در آیات قرآن کریم ذکر کرده است تا مؤمنان در زمینه معاد هیچگونه تردیدی نداشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت ایمان حقیقی و قلبی نسبت به خداوند ابراز کرد: مسئولان برای توفیق در امور باید مردم را در مسائل شریک و درگیر کنند، زیرا در غیر این صورت مردم همواره نسبت به هزینه ها و اقدامات انجام شده آگاهی نداشته و معترض خواهند بود.

عضو جامعه مدرسی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: توکل به خداوند سبب می شود که انسان نسبت به هیچ مسئله ای خوف به دل خود راه ندهد، زیرا ایمان دارد که خداوند حی و قادر بوده و هیچگاه او را در سختی ها و مشکلات تنها نخواهد گذاشت؛ اگر اعتقادات انسان ضعیف باشد در مواجهه با سختی ها به پرخاشگری می پردازد.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha