پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسپانیایی

مدیر دفتر تبلیغ و ارتباطات بین‌الملل معاونت تبليغ حوزه علمیه اصفهان گفت: جامعه مخاطب اسپانیولی‌زبان در سطح دنیا بسیار زیاد است و با توجه به افزایش گردشگران اسپانیولی‌زبان، مراکز حوزوی تصمیمات مؤثری برای تربیت مبلغ زبان‌دان و تبلیغ اسلام داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون حضور و استقبال چشمگیر اسپانیولی زبان‌ها از مدرسه علمیه ناصریه اظهار کرد: حضور تروریست‌های اسپانیولی‌زبان از ابتدای سال جدید چه در کشور و خاصه اصفهان به طور چشمگيري نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس مبلغان اسپانیولی‌زبان در مدرسه علمیه ناصریه را تقویت کردیم و تصمیم بر حضور مستمر مبلغين زبان‌دان اسپانیولی در مدرسه علمیه ناصریه گرفتیم تصریح کرد: روال افزایش حضور توریست از کشورهای مختلف به ایران در هر سالی بنا به دلایل متعدد متغیر بوده است برخی سال‌ها از کشور آلمان و شرق آسیا و به‌عنوان نمونه سال گذشته حضور فرانسوی‌زبان‌ها بسيار زياد بوده است.

مدیر دفتر تبلیغ و ارتباطات بین‌الملل حوزه علمیه اصفهان افزود: توریست‌های اسپانیولی‌زبان در سطح جهان از لحاظ تعداد جمعیتی در دنیا زیاد هستند  و شامل اغلب کشورهای آمریکایی جنوبی و کشور اسپانیا می‌شوند.

وی ابراز کرد: بر اساس حضور اسپانيولي زبان‌ها، مبلغين زبان‌دان مسلط به زبان اسپانیولی مدرسه علمیه تبلیغی ناصریه را جهت انجام تبلیغ جامع‌تر و بهتر از ابتدای سال به صورت تمام وقت مستقر کردیم.

حجت‌الاسلام زمانی عنوان کرد: مبلغان زبان‌دان مسلط به زبان اسپانیولی از ابتدای سال جدید هر روز در مدرسه علمیه ناصریه حضور داشته و تا امروز قریب به 200 ساعت گفتگوی چهره به چهره با توریست‌ها جهت معرفی تشيع و تبلیغ جامع اسلام زمان وقف شده است.

وی ادامه داد: تعداد توریست‌های اسپانیولی‌زبان مراجعه‌کننده به مدرسه علمیه ناصریه اصفهان و شركت كننده در گفت‌وگو با مبلغین زبان‌دان این مدرسه از ابتدای سال تا به امروز قریب به یک هزار نفر بوده است.

مدیر دفتر تبلیغ و ارتباطات بین‌الملل حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: بر اساس این افزایش حضور در مدرسه علمیه ناصریه، جایگاه خاصی برای توریست‌های اسپانیولی‌زبان به‌منظور گفت‌وگو و نشست جهت تبادل‌نظر فی‌مابین روحانيون زبان‌دان و توریست‌ها تعبیه شده است.

وی با تأکید کرد: تهیه و ارائه کتب خاص با محتواهای دینی و معرفی اسلام و بروشورهاي مختصر به زبان اسپانیولی از دیگر اقدامات خاص برای توریست‌های اسپانیولی‌زبان است که با استقبال خوب این توریست‌ها مواجه شدیم.

حجت‌الاسلام زمانی با تأکید بر اینکه متأسفانه در ایران هیچ مکان دینی و علي‌الخصوص حوزوی در زمینه تبلیغ اسلام به زبان اسپانیولی به‌صورت رسمی و مستمر صورت نمی‌گیرد گفت: مدرسه علمیه ناصریه برای اولین بار در کشور با حمایت معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از چندین سال گذشته اقدام به این کار کرده است که امسال این امر تقویت مضاعفی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مسجد امام اصفهان و مدرسه علمیه تبلیغی ناصریه تنها مکانی است که در کشور دارای مبلغ زبان‌دان مسلط به زبان اسپانیولی است و اغلب شهرها و استان‌ها و مکان‌های گردشگری، فقط مبلغین انگلیسی‌زبان حضور دارند اظهار داشت: جامعه مخاطب اسپانیولی‌زبان در سطح دنیا بسیار زیاد است که با توجه به افزایش تورهای گردشگری فرانسوی‌زبان و اسپانیولی‌زبان به ایران شایسته و بایسته است مراکز حوزوی و دینی تصمیمات مؤثری در این زمینه جهت تبلیغ بهتر اسلام داشته باشند.

مدیر دفتر تبلیغ و ارتباطات بین‌الملل حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: یکی از نکات مهم و قابل تأمل برای متولیان و مراکز تصمیم‌ساز کشور این بوده که کشورهای اسپانیولی‌زبان دارای یک پیشینه اسلام هستند لذا زمینه دریافت و پذیرش دین مبین اسلام و معارف اخلاقی آن برای این جامعه مخاطب به مراتب زیاد است.

وی اضافه کرد: لذا یکی از ضروریات امروز، اقدام جدی و فوری متولیان امر حوزوی برای تربیت مبلغین زبان‌دان زبان‌های خاص و تخصصی همچون اسپانیولی و فرانسوی است.

حجت‌الاسلام زمانی در ادامه تأکید داشت: طبق برآورد و گفت‌وگوهایی که ما در این مدت با توریست‌های اسپانیولی‌زبان داشتیم، این قشر از گردشگران بسیار راحت با مبلغین زبان‌دان ارتباط برقرار کرده و شبهات و سؤالاتی که از مبلغین سؤال می‌پرسند بسیار نزدیک به جامعه ایرانی است.

وی بیان کرد: اگر ادعا کنم در اصفهان حداکثر 3 الی 4 نفر مبلغ دینی مسلط به زبان اسپانیولی دارای قابلیت تبلیغ اسلام وجود دارد، گزاف نگفته‌ام که از این تعداد دو نفر در اختیار مدرسه علمیه ناصریه هستند، تعداد مبلغین دینی فعال و مسلط به زبان اسپانیولی در کشور و دیگر استان‌ها نيز بسیار کم بوده که لازم است در اسرع وقت زمینه تربیت و بكارگيري آن‌ها فراهم شود.

گفت وگو سید امیر حسین ابطحی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha