جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است سازمان اوقاف با جدیت، احیای موقوفات را ادامه دهد و در این مسیر از جوسازی‌ها هراسی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل اوقاف استان قم اظهار کرد: فعالیت‌های مربوط به سازمان اوقاف در سال‌های بعد از انقلاب به ویژه چند ساله اخیر در زمینه احیای موقوفات، شکل‌گیری برنامه‌های فرهنگی، اعزام مبلغ و برگزاری برنامه‌های قرآنی، رونق فراوانی یافته و ابعاد گوناگونی از این اقدامات را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: شناسایی و احیای موقوفات و بقاع متبرکه، از جمله برنامه‌های مهم سازمان اوقاف به شمار می‌رود و در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب نیز هست که فرموده‌اند این اماکن باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش‌هایی هم پیش روی فعالیت اوقاف قرار دارد گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های مدیران اوقاف، حفظ منابع وقف و عمل بر اساس نیت واقفان است.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و ادارات کل آن، امانت‌دار وقف هستند و باید دقیقا بر اساس نیت واقفان عمل کنند وگرنه از نظر شرعی و قانونی مشکل خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری با اشاره به لزوم مدیریت و کار جهادی در همه امور عنوان کرد: نباید از جوسازی‌ها هراس داشت بلکه آنچه شرع و قانون مشخص کرده‌اند، ملاک عمل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراد و ادارات، حقوق موقوفات را رعایت نمی‌کنند و در این موارد باید از همه ظرفیت‌های قانونی، برای احیای موقوفات بهره برد.

وی خواستار اطلاع‌رسانی و شفافیت در مورد فعالیت‌های اوقاف شد و افزود: اگر مردم دریابند که سازمان اوقاف و ادارات کل آن در استان‌ها چه عملکردی دارند و برای احیای حقوق موقوفات تلاش می‌کنند، آن گاه گرایش به وقف بیشتر شده و عملکرد شما نیز قابل قبول‌تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری خاطرنشان کرد: تبدیل موقوفات به احسن با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط شرعی، در راستای درآمدزایی بیشتر برای املاک وقفی، یکی از مهمترین کارهایی است که اداره کل اوقاف و امور خیریه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

نماینده مردم قم در خانه ملت با بیان اینکه از موقوفاتی با نیت عام می‌توان بهترین استفاده را کرد گفت: در اینگونه موارد با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای روز جامعه، باید بهترین کاربری را شناسایی و اجرایی کرد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha