سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مؤسسه  مکتب امیرالمؤمنین(ع)

حوزه/ مؤسسه مکتب امیرالمومنین(ع)، نه تنها از زمان اعلام سیاست‌های جدید ارزی در سال ۱۳۹۷، بلکه طی ۱۰ سال گذشته هیچ ارزی از بانک مرکزی و سایر بانک‌های دولتی دریافت نکرده است. اصولا موسسه سالهاست که کارت بازرگانی ندارد و بنابراین نمی‌توانسته اقدام به ثبت سفارش و دریافت ارز نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در بیانیه مؤسسه خیریه مکتب امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است:  در پی انتشار نام مؤسسه خیریه مکتب امیرالمؤمنین علیه السلام در فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی (4200 تومانی) طی بازه زمانی فروردین 1397 تا تاریخ 11 اردیبهشت ماه 1398 در سایت بانک مرکزی، روابط عمومی موسسه توجه هم‌وطنان عزیز را به نکات زیر جلب می‌نماید:

1- این مؤسسه از اقدام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در شفاف‌سازی و اعلام نام دریافت‌کنندگان ارز 4200 تومانی استقبال و قدردانی می‌نماید.

2- این مؤسسه نه تنها از زمان اعلام سیاست‌های جدید ارزی در سال 1397، بلکه طی 10 سال گذشته هیچ ارزی از بانک مرکزی و سایر بانک‌های دولتی دریافت نکرده است. اصولا موسسه سالهاست که کارت بازرگانی ندارد و بنابراین نمی‌توانسته اقدام به ثبت سفارش و دریافت ارز نماید.

3- پس از انتشار فهرست فوق، این مؤسسه طی نامه‌ای به ریاست محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی خواستار اصلاح فهرست و صدور اطلاعیه‌ای مبنی بر اشتباه در اعلام نام این مؤسسه در زمره دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی شده است.

در پایان توجه به یک نکته خالی از فایده نیست: پخش و گسترش حیرت‌انگیز و انفجارگونه این ادعای کذب، تقویت‌کننده این احتمال است که شاید پس از انتشار فهرست بانک مرکزی، چنین فضای غبارآلود و سیاست‌زده‌ای عالما و عامدا ساخته شده است تا در سایه آن، کسانی بتوانند خود را پنهان کرده و  و با زیر سوال بردن سیاست درست شفاف‌سازی، از پاسخگویی به عملکرد خود شانه خالی کنند. بنابراین، همان گونه که انتظار می‌رود مسئولین محترم بانک مرکزی اطلاعات نادرست در سایت را تصحیح کنند و رسانه‌های متعهد نیز انتقال‌دهنده اخبار درست به عموم باشند، از هموطنان عزیز نیز درخواست دارد هم‌چنان روحیه پرسش‌گری و مطالبه‌گری خود را حفظ کرده و از همه استفاده‌کنندگان از منابع عمومی بخواهند با شفافیت تمام، پاسخ‌گوی عملکرد خود باشند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha