جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صالحی

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری از حواشی های اخیربرخی مدارس کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: بروز چنین اتفاقات ناگواری در جامعه اسلامی بسیار جای تأسف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تربیتی مرکز استان، به فضیلت های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان به عنوان ماه میهمانی خدا فرصت مغتنمی برای رشد و تقویت بعد معنوی و دینی روح انسان است.

وی با بیان این که باید از این فرصت یک ماهه در جهت ساخت درون خود بهره کافی و وافی را ببریم، افزود: کسانی که از معنویت این ماه با فضیلت غافل باشند در پایان این ماه در برابر پیشگاه الهی خجالت زده خواهند بود.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان یک فرصت بازگشت دوباره از سوی خداوند متعال به بندگانش است، تصریح کرد: نباید این فرصت یک ماهه به دلیل سهل انگاری و بی توجهی به راحتی از دست برود که در آن صورت پشیمانی با خود به همراه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین راه های تقرب به درگاه الهی در ماه مبارک رمضان انس با قرآن است، ادامه داد: ماه مبارک رمضان یک فرصتی برای احیاء مفاهیم قرآنی در جامعه اسلامی است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با اشاره به این که متأسفانه علیرغم شعارهایی که داده می شود، قرآن همچنان در جامعه اسلامی مهجور باقی مانده است، گفت: باید از این فرصت یک ماهه برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که قرآن کتابی ارزشمند برای سعادت دنیوی و اخروی بشریت است، افزود: متأسفانه بشر امروز به دلیل غرق شدن در مسائل مادی و دنیوی از این گنجینه عظیم الهی دور مانده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از حواشی های اخیر برخی مدارس کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: بروز چنین اتفاقات ناگواری در جامعه اسلامی بسیار جای تأسف دارد.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که پخش موسیقی های مبتذل و ضدفرهنگی در سطح مدارس نشان دهنده آن است که مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت، مدیریت مدارس را به حال خود رها کرده اند، افزود: ضرورت دارد مسئولان نظارت جدی تری بر عملکرد مدارس داشته باشند تا شاهد بروز چنین رویدادهای تلخی نباشیم.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که پخش کلیپ های گسترده در فضای مجازی موجب جریحه دار شدن قلوب بسیاری از خانواده ها شده است، خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت باید نسبت به چنین اتفاق ناگواری در سطح مدارس پاسخگو باشند.

وی با بیان این که بروز چنین مسائلی در سطح مدارس نشان دهنده ضعف جدی دستگاه تعلیم و تربیت، در مسائل تربیتی و دینی است، تصریح کرد: چنین رویداد تلخی نشان دهنده عمق نفوذ دشمن در مراکز علمی و آموزشی جامعه اسلامی است که باید جدی گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha