جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ثباتی

حوزه/ مسئول موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) تاکید کرد: حضرت خدیجه(س) تمام زندگی و ثروت خود را در راه اسلام فدا کردند و رهبر معظم انقلاب نیز درباره ایشان سه بار فرموده اند که کوتاهی کرده ایم.

حجت الاسلام زهیر ثباتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  با تسلیت ایام وفات حضرت خدیجه(س) با تشریح برنامه های موسسه خیریه آن حضرت، عنوان کرد: موسسه حضرت خدیجه(س) از ابتدای اسفند سال 94 با اهداف مختلفی شروع به کار بود که نخستین و مهم ترین هدف آن، توسعه فرهنگ زیارت و اعزام زیارت اولی ها به اماکن مقدسه بود.

وی افزود: هدف دوم موسسه احیاء نام و مرام مادران اهل بیت(ع) بود، هدف سوم احیاء سنن و مناسبت های فراموش شده و هدف چهارم القاء این باور به مردم بود که همه می توانند کار خیر انجام دهند.

مسئول موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) گفت: در راه تحقق هدف توسعه فرهنگ زیارت توفیق داشتیم تا کنون زمینه تشرف قریب به 75 هزار زائر را به قم فراهم کنیم، این زائران دو روز و یک شب در شهر مقدس قم مستقر می شوند و پذیرایی، اسکان و خدمات فرهنگی با حضور کارشناسان به صورت رایگان به آنان ارائه می شود، همچنین قریب به 25 هزار نفر از سراسر کشور به مشهد مقدس مشرف شده اند و قریب به 3 هزار و 500 نفر به عتبات عالیات تشرف پیدا کرده اند که این اتفاقات مبارک به همت خیرین و مردم رقم خورده و امیدواریم یک روزی در کشور بتوانیم اعلام کنیم که در کشور ما کسی نیست که به زیارت اماکن مقدسه مشرف نشده باشد.

حجت الاسلام ثباتی بیان کرد: در حوزه احیاء نام و مرام مادران اهل بیت(ع) در قدم نخست معرفی حضرت خدیجه(س) را در دستور کار قرار دادیم و برای این کار کتابی را با نگاهی متفاوت و خواندنی برای مخاطبی غیر از مخاطب مذهبی با عنوانی این تو و این ماجرای عشق من با قلم سرکار خانم انسیه سادات هاشمی تدوین شد.

 وی ادامه داد: در این کتاب نگاهی متفاوت به زندگی پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه به رشته تحریر درآمد که با استقبال بالایی مواجه شد و این بشارت را به مردم باید بدهیم که فایل این کتاب به صورت رایگان در سایت موسسه حضرت خدیجه قابل دانلود بوده و در ماه رمضان سال جاری مسابقه کتابخوانی راه اندازی شد که برای آن سه سفر کربلا و 10 سفر مشهد به عنوان جایزه پیش بینی شد.

مسئول موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) تاکید کرد: حضرت خدیجه(س) تمام زندگی و ثروت خود را در راه اسلام فدا کردند و رهبر معظم انقلاب نیز درباره ایشان سه بار فرموده اند که کوتاهی کرده ایم.

حجت الاسلام ثباتی بیان کرد: برخی از سنن به دلیل عدم توانایی مالی مردم و دلایل دیگر به دست فراموشی سپرده شده که ما سعی کردیم در این موسسه به احیاء آن بپردازیم، به طور مثال سنت حسنه قربانی کردن یکی از سفارشات موکد است که محل استفاده آن برای نیازمندانی است که به خصوص در این ایام بسیار به این کار خیر احتیاج دارند، در همین زمینه مردم را ترغیب به قربانی کردن نمودیم و هر کس به تنهایی و یا به صورت شراکتی در عید قربان به احیاء این سنت حسنه پرداخت.

وی تصریح کرد: سنت اطعام عید غدیر نیز از دیگر سننی بود که به دست فراموشی سپرده شده بود که به لطف خداوند در بین مردم احیا شد و در سال اول 50 هزار و در سال دوم 70 هزار غذا در قم، میناب، اصفهان و بندرعباس توزیع شد و در مناطق محروم و روستاها توزیع نان انجام شد.

مسئول موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) خاطرنشان کرد: این موسسه وابسته به هیچ اداره، ارگان و نهاد خاصی نبوده و همه حمایت ها در مرحله نخست از جانب خدا و اهل بیت(ع) و در قدم بعدی از طرف مردم انجام شده، این در بین این کمک کنندگان از مددجویان کمیته امداد تا دیگر افراد دیده می شوند.

حجت الاسلام ثباتی یادآور شد: دوره های مختلف حضرت خدیجه شناسی و حضرت زهرا (س)شناسی در دانشگاه ها و مدارس برگزار شد و در 40 مدرسه از دانش آموزان خواستیم زوایای مختلف زندگی حضرت زهرا(س) را برای ما نقاشی بکنند، 6 هزار نقاشی به دست ما رسید که این حرکت یک جریان عظیم محسوب می شود.

وی اضافه کرد: موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) در بهمن ماه هر سال برای کربلا و عتبات عالیات ثبت نام به عمل می آورد، همچنین در دهه کرامت ثبت نام تشرف به مشهد انجام می شود، برای تشرف به قم نیز افراد می توانند به سایت موسسه مراجعه کرده و پس از پر کردن فرم و دریافت پیامک مبنی بر مشخص شدن زمان تشرف، می توانند به زیارت حضرت معصومه(س) مشرف شوند.

 ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha