جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تلاش برای آزادی زندانیان غیرعمد و نیازمند از جمله برکات مهم اجتماعی ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، به عنوان ماه نزول قرآن و ماه پرستش و بندگی، ظرفیت بسیار عظیم و فرصت فوق العاده نورانی و انسانی است که به اقتضای لطف و رحمت خاصه پروردگار به طور سالانه برای به سعادت رسیدن انسان و فراهم نمودن زمینه تحقق یک جامعه ی نورانی و قرآنی تعبیه و طراحی شده است.

وی افزود: از جمله ابعاد مهم تربیتی این ماه ، مساله سکینت ، امنیت و آرامش روحی و روانی اجتماعی است به طوری که حقیقتاً در این ماه عزیز، یک احساس ویژه امنیتی برای انسان حاصل می شود و شاهد بر این امر آن است که مسئولان بارها در ارایه گزارش های خود تاکید کرده اند که در ماه رمضان امنیت اجتماعی به نحو چشمگیری افزایش پیدا می کند به طوری که آمار جرایم و هنجارشکنی ها از سرقت و آدم ربایی گرفته تا تنش و دعوا و حتی تجاوز و آدم کشی به طور چشم گیر در این ماه کاهش می یابد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: به موازات کاهش آمار جرایم به طور محسوس و افزایش آمار کارهای خوب و ارزشمند ، فرهنگ تعاون و همیاری و رواج روحیه نوع دوستی و خدمت رسانی به طور ویژه و برجسته در ماه رمضان خود را نشان می دهد تا آن جا که احساس نوع دوستی و خدمت رسانی به برکت فضای نورانی ماه مبارک رمضان قابل قیاس با سایر ماه های سال نیست.

وی ابراز داشت: در سال های اخیر به ویژه به برکت ماه رمضان و البته فرهنگ سازی و اطلاع رسانی خوب، شاهد رواج عمل انسان دوستانه و خداپسندانه ای به نام تلاش برای آزادی زندانیانی هستیم که بر اثر قصورها و یا ناتوانی های عمدتاً مالی ، در حبس هستند و از بودن در کنار خانواده خویش محروم می باشند.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی همچنین افزود: این اقدامات خیرخواهانه و بسیار خوب معمولاً در ماه رمضان اتفاق می اُفتد به طوری که هم نهادها و مراکز عمومی و هم افراد خیر و توده های مردم بر اساس همین روحیه تعاون و ایثار و نوع دوستی، اقدام به بذل بخشی از دارایی و اموال خود جهت آزادسازی زندانیان غیرعمدی می کنند که به خاطر نداشتن توان مالی به مقتضای قوانین موضوعه و موجوده ، محکوم به حبس شده اند.

وی گفت: از این منظر حقیقتاً ماه مبارک رمضان، فرصت بسیار خوبی است که ما در راستای تقویت این گونه اقدامات انسانی و خیرخواهانه بکوشیم.

وی یادآور شد: در هر صورت فضای کلی حاکم بر جامعه و زندگی عمومی نیز در این ماه ضیافت الهی، بسیار نورانی و ویژه است که ان شاءالله ما باید بکوشیم این فضای معنوی و تهذیب و بازگشت به سوی خدا در ماه های دیگر نیز تداوم داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و زمینه سازان حضور گسترده آحاد مردم به خصوص نسل جوان در محافل و اجتماعات مذهبی و به خصوص قرآن خوانی اظهار داشت: به لطف الهی مشاهده می کنیم که حضور مردم در نمازهای جمعه و جماعات در ماه رمضان نیز یک رنگ و بوی دیگری دارد و این ها همه از برکات این ماه عزیز است تا آن جا که نمازهای جمعه ای که در این ماه اقامه می شود، معمولاً جزو پرجمعیت ترین نماز های جمعه کل سال است و در آخرین جمعه این ماه نیز نظاره گر حضور گسترده مردم در راهپیمایی ضدصهیونیستی و عظیم روز جهانی قدس و سپس حضور باشکوه در میعادگاه های نماز جمعه سراسر کشور هستیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha