سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه مسیر سعادت انسان در ماه رمضان هموار است، گفت: بهار معنویت را در دل‌هایتان ایجاد کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز، با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص)، «رمضان» را ماه برکت و رحمت الهی توصیف کرد و گفت: ماه رمضان ماهی است که نفس کشیدن در آن که از ضروریات زنده ماندن بوده و خوابیدن که از ضروریات زندگی است، تسبیح و عبادت محسوب می‌شوند؛ چراکه همین خوابیدن جهت تجدیدقوا و مقدمه‌ای برای انجام عبادات است.

وی با بیان اینکه مسیر سعادت انسان در ماه رمضان هموار است، افزود: روزه و تلاوت قرآن دو رکن اساسی ماه رمضان بوده و همان‌طوری که حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند؛ «هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است»، در این ماه قرآن به دل‌های ما نزدیک‌تر شده و بهاری معنوی برای دل‌های ما حاصل می‌گردد.

آیت الله موسوی جزایری، به تقابل اسلام علوی و اسلام اموی اشاره کرد و گفت: امروزه در جهان دو اسلام معرفی می‌شود! یکی اسلام و قرآنی که توسط اموی‌ها تفسیر می‌شود و تفکر وهابی و داعشی را به وجود می‌آورد و دیگری اسلام و قرآنی که به تفسیر و تأویل امیرالمؤمنین(ع) و امامان بعد از اوست که تفکر ناب شیعی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: ما با آن‌ها به صورت شبانه‌روز در حال جنگ بوده و از خداوند منان آرزومندیم که ما را در این راه قاطع، محکم و ثابت‌قدم دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان از متصدیان و برگزارکنندگان نمایشگاه‌های قرآن و عترت تشکر کرد و خواستار ترویج فعالیت‌های قرآنی شد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha