پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کمک رسانی طلاب مدرسه علمیه ملاصادق قم در مناطق سیل زده

حوزه/ مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم در شهر پلدختر بابیان این‌که حضور روحانیون در مناطق سیل‌زده مثال‌زدنی است، گفت: ۸۰۰ روحانی از حوزه علمیه قم در مناطق سیل‌زده استان لرستان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمد خامه یار  امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های قرارگاه کمک‌های مردمی قم در شهرستان پلدختر اظهار کرد: برنامه‌ای یک‌ساله‌ای را برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده این شهرستان و روستاهای اطراف داریم.

وی بابیان این‌که مردم سیل‌زده همچنان نیازمند یاری خیرین و هم‌وطنان کشورمان هستند، ابراز داشت: نیازهای مردم همچنان بالاست و انتظار می‌رود در ماه مبارک رمضان مردم اهتمام بیشتری برای کمک به سیل‌زدگان داشته باشند.

خامه یار افزود: البته مردم کشورمان تاکنون سنگ تمام گذاشته‌اند که نشان از حس نوع‌دوستی و همدلی آن‌ها دارد.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ‌بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان به‌صورت غیر نقدی به قرارگاه کمک‌های مردمی قم اهداشده و علاوه بر این نزدیک به 130 میلیون تومان نیز به‌صورت نقدی به این قرارگاه کمک شده است.

خامه یار تصریح کرد: علاوه بر این نزدیک به یک میلیارد تومان نیز خیرین به‌صورت تعهدی اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت ورود به زمان ساخت‌وساز کمک کنند.

وی به کمک‌های مردمی از سایر کشورها نیز اشاره کرد و گفت: مسلمانان یکی از کشورها نزدیک به 105 میلیون تومان تقبل کرده اند  که در ماه رمضان به‌صورت نقدی کمک کنند.

مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم به توزیع بسته‌های غذایی اشاره کرد و افزود: در ماه رمضان نیز با هماهنگی که با سایر نهادهای فعال و امدادرسان صورت گرفته کمک‌ها به‌صورت خانه به خانه و با حفظ عزت و احترام توزیع می‌شود و در این زمینه با حوزه علمیه خواهران پل‌دختر همکاری لازم را داریم.

وی افزود: در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز دو برنامه در دو شهر استان لرستان خواهیم داشت که از شبکه‌های دو سیما و قرآن پوشش داده خواهد شد.

 خامه یار تأکید کرد: در این برنامه سفره افطاری 5 هزارنفری در پل‌دختر پهن خواهد شد و در شهر معمولان نیز با دو هزار افطاری در خدمت شهروندان این شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: در کنار این پیش‌بینی کردیم 8 هزار جهیزیه در این شب به سیل‌زدگان اختصاص بدهیم.

مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم در ادامه خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز کشور پیشنهاد حضور در استان خوزستان را نیز داده و حتماً در قالب ستاد اقامه نماز کمک‌هایی را برای مردم این استان خواهیم داشت.

وی به حضور چشمگیر روحانیون در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت:

800 روحانی از حوزه علمیه قم در استان لرستان حضور دارند که علاوه بر کار تبلیغ در فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود به مردم کمک‌های فنی و جهادی می‌کنند و در این میان بسیاری از روحانیون به کمک باغبانان شتافته‌اند.

خامه یار خاطرنشان کرد: علاوه بر این مبلغانی که در شهر پل‌دختر حضور دارند در کنار مردم هستند و از هیچ کوششی در یاری‌رساندن به مردم فروگذار نیستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha