جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین تیموری

حوزه/ حجت الاسلام تیموری، شرط بهره مندی از ضیافت الهی را ترک گناه دانست و تصریح کرد: انسان زمانی از فیوضات الهی بهره می برد که رذایل اخلاقی را از روح و جان شست و شو دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست اخلاقی با حضور حجت الاسلام تیموری، در مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان برگزار شد.

حجت الاسلام تیموری ماه رمضان را ماه مناجات و عشق ورزی با خدا دانست و بیان کرد: ماه رمضان زمینه ساز رشد و تکامل معنوی انسان و رسیدن به سلوک الی الله است.

وی با استناد به روایتی از حضرت علی علیه السلام «الشهوات سموم قاتلات»  گفت : شهوات انسان را از رشد و کمال باز می دارد و مهم ترین عاملی که مانع از رشد و ترقی می شود، گناه است.

استاد حوزه، شرط بهره مندی از ضیافت الهی را ترک گناه دانست و تصریح کرد: انسان زمانی از فیوضات الهی بهره می برد که رذایل اخلاقی را از روح و جان شست و شو دهد.

حجت الاسلام تیموری به روش های ترک رذیله اخلاقی اشاره کرد و گفت: بهترین روش، زنده کردن عشق به معبود در جان و دل است، لذا اگر عشق به محبوب در دل انسانی احیا شود مثل کسی است که آهن ربا در دست داشته و در هر لحظه او را به سوی خود می کشاند.

وی با بیان خطبه ای از حضرت امیرالمومنین علیه السلام عبادت را به عبادت بردگان، تجار و آزادگان تقسیم کرد و افزود: اگر انسان نه از روی ترس و طمع بلکه از سر عشق به خدا او را پرستش کند، در روز قیامت از آرامش و امنیت برخوردار بوده و از وحشت آن روز در امان هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha