شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت خدیجه

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی از برگزاری ویژه برنامه «خدیجه (س)، مادر امت» همزمان با شب و روز دهمین روز ماه مبارک رمضان( شب و روز پنجشنبه) در ۱۶ امامزاده شاخص خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری ظهر امروز در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند، در رابطه با مقام و منزلت حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: حضرت به‌عنوان نماد ایمان و ولایت‌مداری شناخته شده است.

وی، ایثار و فداکاری، همراهی با رهبری در سخت‌ترین شرایط تحریم‌های تاریخ، اقدام به‌موقع در دفاع از انقلاب و ایثار و زهد و اخلاص از دیگر ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) ذکر کرد و بیان داشت: آنچه ما در جامعه امروز بدان نياز داريم چگونگی تربيت خديجه‌هاست كه بتوانند زندگی شاد و سالم و همراه با موفقيتی داشته باشند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به تأکیدات رهبری در زمینه پاسداشت و زنده نگهداشتن نام و یاد حضرت خدیجه(س) به عنوان نخستین بانوى بزرگوار اسلام، تبیین کرد: به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، ویژه برنامه «خدیجه، مادر امت» در 16 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می شود.

مختاری با بیان اینکه این مراسم با تشکیل ستاد بزرگداشت، دعوت از مردم و مسئولان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، بانوان و به ویژه مادران و همسران شهدا برگزار می‌شود، تصریح کرد: پذیرایی با افطار ساده از میهمانان، برگزاری مراسم ختم قرآن، ترتیل خوانی، سخنرانی و مدیحه سرایی از برنامه‌های مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه(س) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار در راستای ترویج فرهنگ اسلام گام های بزرگی برداشت و سرمایه خود را برای ترویج اسلام گذاشت، تصریح کرد: ویژه برنامه رحلت حضرت خدیجه(س) با هماهنگی‌های به عمل آمده با هئیت امناء و هیئات مذهبی به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام در شب و روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) نخستین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد، تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) پس از گذشت 25 سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبرخدا را تنها گذاشت و به سوی جهان ابدی پرواز کرد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha