پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 492101
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۰
روزه کارگران

حوزه/ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفتائی پیرامون «روزه ​ی کارگران» پاسخ گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «روزه ​ی کارگران» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

 

* روزه ​ی کارگران

 

سؤال:

اینجانب کارگر هستم و می توانم روزه بگیریم، ولی کار کردن در ماه رمضان و روزه گرفتن برایم بسیار مشکل است؛ به طوری که کارم را تحت تأثیر قرار می دهد و ممکن است به اخراجم منجر شود؛ لطفاً مرا راهنمایی کنید؟

 

جواب:

باید روزه بگیرید و هرگاه ادامۀ روزه مشقت بسیار زیاد داشت، می توانید روزه را افطار کنید و پس از ماه رمضان قضای آن را بگیرید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زینب IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    10 2
    بنده همسرم کارگرساختمانی هستند و اگر بخوان روزه بگیرن قادر به رفتن به سرکار نخواهند بود و اگر کار را تعطیل کنند قسط و وام هایشان را نمی‌توانند پرداخت کنند حکمشان چیست؟؟
    • مهدی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 0
      شبها کارکند و روزها در استراحت باشد یا سحری را تا می تواند به زور بخورد که تا افطار گشنگی کمی داشته باشد ولی اولی معقولانه است ولی اگر صاحب کار احساس نداشته باشد مجبورید روش دومی را انجام دهید و ثواب روزه شما دو یا چند برابر ثواب روزه افرادی هست که کار راحت دارند چون با زجر و به سختی روزه می گیرید
  • S.j.r IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    این که میفرمایید ب زور بخوره و تحمل کنه یا این که شب بره سرساختمان نیمه کاره بدون برق و گاز کار کنه نشانه تجربه نداشتنه وقتی داری مزد میگیری باید ب اندازش کار کنی که حق الناس نشه اونجا که دیدی داریضعف میکنی ضربه ب زن و بچه و قسط وصاحب کار ...همه اینا پیش بیاد بازم خداگفته واجبه