جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام طبرسی

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که دنیاطلبی و مادی گرایی مانع رشد و سعادت واقعی ما می شود، گفت: خداوند متعال یک فرصت یک ماهه را در اختیار ما قرار داده تا به ارزش های الهی و معنوی بازگردیم و از مسائل مادی فاصله گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست اخلاقی که با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان ساری برگزار شد، یکی از عوامل مهم سعادت انسان را، تهذیب نفس، خودسازی و مبارزه با هواهای نفسانی دانست و گفت: ماه مبارک رمضان یک فرصت مغتنمی برای تحقق این امور مهم است.

وی با بیان این که لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان ما را به خداوند متعال نزدیک تر خواهد کرد، افزود: غفلت از لحظه های معنوی این ماه با فضیلت موجب دور شدن ما از درگاه الهی و نتیجه انحراف و سقوط خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مبارزه با هواهای نفسانی است، خاطرنشان کرد: عدم تهذیب نفس و خودسازی موجب طغیان هواهای نفسانی می شود که خسارت زا خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان اگر می خواهد به کمال و سعادت واقعی دست پیدا کند باید با هواهای نفسانی خود به مبارزه بپردازد، تصریح کرد: در این راستا پیروی از عقل، ایمان و تقوا موجب مصون ماندن انسان از هواهای نفسانی خواهد بود.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه فاصله گرفتن انسان از ضد ارزش ها است، بیان داشت: هواهای نفسانی انسان را به قعر چاه ضلالت خواهد کشاند و اگر انسان بخواهد با نفس خود همراه شود به طور حتم ذلیل خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که دنیاطلبی و مادی گرایی مانع رشد و سعادت واقعی ما می شود، ادامه داد: خداوند متعال یک فرصت یک ماهه را در اختیار ما قرار داده تا به ارزش های الهی و معنوی بازگردیم و از مسائل مادی فاصله گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نباید لحظه ای از ارزش های معنوی ماه مبارک رمضان غافل شویم، تصریح کرد:  ماه مبارک رمضان است ماه نزول قرآن، عبادت و بندگی، خودسازی و میهمانی خدا است.

وی با اشاره به این که همه چیز در ماه مبارک رمضان برای رشد و تعالی معنوی فراهم است، خاطرنشان کرد: با توجه به نزول قرآن کریم در این ماه با فضیلت ضرورت دارد از فرصت های به وجود آمده در این ماه در جهت انس با قرآن بیشتر بهره گیریم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از قرآن به عنوان کتاب هدایت یاد کرد و با بیان این که در سایه تعلیمات قرآنی می توانیم در دنیا و آخرت رستگار شویم، ادامه داد: باید مفاهیم قرآنی در جایگاه عمل در هر انسانی دیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha