پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
الصالح

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح گفت: اکثر ملت های منطقه از جمله مردم منطقه با جنایت های آل سعود علیه شیعیان عربستان مخالفند و رویکرد مردم در این زمینه با حاکمان عربی متفاوت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بعد از اعدام تعدادی از شیعیان عربستانی به دست حکومت جنایتکار آل سعود و همزمان با هفته آغازین ماه مبارک رمضان، رژیم آل سعود بار دیگر با تجهیزات سنگین و زرهی خود به منطقه الشرقیه عربستان حمله کرده و تعدادی از شیعیان بی گناه و مظلوم این منطقه را به شهادت رساند. در همین راستا با شیخ عبدالله الصالح معاون دبیر کل جمعیت العمل الاسلامی بحرین به گفت و گو پرداختیم.

وی با اشاره به جنایات اخیر آل سعود در حمله وحشیانه به منطقه الشرقیه عربستان گفت: آل سعود جنایت بزرگی را در مقابل دیدگان جهانیان مرتکب شد و قبیله ای که ادعا می کند مسلمان است، تجاوز خطرناکی به حرمت ماه مبارک رمضان کرد و از این رو سکوت به هر شکل و به هر دلیلی در برابر چنین جنایتی جایز نیست.

این روحانی بحرینی ادامه داد:  ما 8 شهید این جنایت را از شهدای ابرار و بزرگوار و عزیز در نزد خدا می دانیم. آنها مجاهدانی صادق بودند که ظلم را قبول نکردند و ضد دشمن قیام کردند و تسلیم ظلم نشدند و در برابر آنها سکوت نکردند و خداوند به آنها توفیق شهادت داد و به خواست خداوند پاداش شهیدان را خواهند یافت.

ظلم به شیعیان الشرقیه عبور از تمام خطوط قرمز است

الصالح افزود: با خانواده های این شهدا در این مصیبتهای عظیم همدردی می کنیم و از خداوند صبر و تسلی و اجر بسیار برایشان خواهانیم و عروج ارواح فرزندان پاکشان به سمت خداوند باری تعالی به گونه ای که مصداق"راضیة مرضیه" باشند را تبریک می گوییم . این شهدا با قافله شهدای ابرار محشور می شوند و خانواده هایشان با خانواده های شهدای صابرین در نزد خدا محسوب  خواهند شد.

معاون دبیر کل جمعیت العمل الاسلامی بحرین گفت: از ملت های مسلمان جهان و آزادگان می خواهیم صدای اعتراض خود ضد آل سعود ظالم را بلند کنند و مجالس فاتحه برای ارواح پاک شهدا در هر جایی برپا کنند و جنایات آل سعود و حامیانشان را محکوم کنند.

وی با اشاره به همدردی ملت بحرین با خانواده های مظلوم شهدای عربستانی گفت: ملت بحرین مردم منطقه الشرقیه عربستان بلکه همه ملت های مسلمان را همچون خودش و خانواده اش وبرادرانش  می داند و هر آنچه بر آنها اتفاق می افتد بر ما اتفاق افتاده است و هرچه ایشان را آزار می دهد ما را آزار می رساند و ظلمی که علیه آنها می رود را نمی پذیریم و آن را ظلم به خودمان و زیر پا گذاشتن تمام خطوط قرمز به حساب می آوریم.

روحانی بحرینی در پایان گفت: اکثر ملت های منطقه که ملت منطقه الشرقیه جزئی از آن است اعمال جنایت باری را که آل سعود ضد مردم این منطقه روا داشته نمی پذیرند و بین آنها و حاکمانشان و حامیان حاکمان آنها تفاوت است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha