جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در اسلام آنچه به زن در کنار تمام فعالیت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که انجام می دهد، ارزش می بخشد، قدرت تحول سازی و تغییر است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سیداحمدعلم الهدی، شامگاه  سه شنبه در  مراسم بزرگداشت بانو گوهرشاد، در تالار نور اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، با اشاره به شخصیت این خانم واقف و نیکوکار در عرصه علمی و هنری گفت: آنچه غرب به آن به عنوان حقوق زنان از آن صحبت می کند بیشتر بی بندوباری و ولنگاری تحت عنوان آزادی است.

وی با اشاربه اینکه در اسلام آنچه به زن در کنار تمام فعالیت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که انجام می دهد، ارزش می بخشد، تحول است، افزود: حضرت زهرا(س) و حضرت زینب (س) تنها به عنوان نمادهای شجاعت، وفاداری، تحمل و مقاومت مطرح نیستند، بلکه با وجود این مراحل عظمت آنان به قدرت تحول سازی که در جامعه و جهان اسلام داشته اند، است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حضرت زهرا(س) تحول ساز بودند، افزود: حضرت زهرا (س) در مقابل جریانی که می خواست اسلام را به انحراف بکشد، قیام کرد و جامعه را از پرتگاه نجات داد و اسلام حقیقی و ناب محمدی را حفظ کرد .

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: حضرت زینب (س) چهره واقعی امویان که سال های سال در شام حکومت می کردند را برملا کردند؛ حضرت، تفکر جامعه ای که همه قدرت را در سلطه و استکبار می دید، نسبت به اسلام تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: به برکت اسلام تحولات زیادی در طول تاریخ اتفاق افتاده و افکار و سیاست ها به سمت اسلام ناب محمدی تغییر داده شده است .

وی افزود: بانو گوهرشاد به خاطر علاقه به فرهنگ و هنر و علاقه های مذهبی، در حکومت و تفکر حاکمان تیموری تحول ایجاد کرد.

حجت الاسلام محمداحمدزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی نیز در این مراسم به آثار و موقوفات بانوگوهرشاد اشاره کرد و گفت: مسجد گوهرشاد، ایجاد دامپروری در نقاط مختلف خراسان، تاسیس مدرسه علمیه در هرات، و ... تنها گوشه ای از فعالیت های موثر این خانم در جامعه آن روز خراسان بوده است .

گفتنی است، به مناسبت 9 رمضان مصادف با  پانصد و هفتاد و نهمین سالگرد وفات بانو گوهرشاد، واقف مسجد جامع گوهرشاد، بزرگ موقوفه جهان اسلام این نشست با حضور مدیران، شخصیت های حوزوی خراسان رضوی ، واقفان این استان برگزار شد  .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha