جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شعر «بریتانیا بسم الله است» در جمع دانشگاهیان لندن

حوزه/ یک شاعر زن مسلمان انگلیسی در نشستی در دانشگاه لندن، شعری با عنوان «بریتانیا بسم الله است» را خوانده و اسلام هراسی و مشکلات مسلمانان را به چالش کشید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» شعر اجرا شده توسط شاعر مسلمان انگلیسی در نشستی به میزبانی بنیاد رانی مد و موسسه تحقیقات تاریخی در دانشگاه لندن، تحسین زیادی را در پی داشته و واکنش های متنوعی در بر داشته است.

سمیه منظور خان یک شاعر، مربی و سخنران که در شبکه های اجتماعی با نام مستعار «حجاب پوش تیره پوست» شناخته می شود در باره شعر خود گفت: وقتی که از من خواسته شد درباره برنامه درسی شستشوی مغزی سفید پوستان در مدارس و دانشگاه های  بریتانیا صحبت کنم، تصمیم گرفتم این شعر را بخوانم.

این شعر که برای ایجاد همگامی باورهای اسلامی و ارزش های ملیتی بریتانیا سروده شده، «بریتانیا بسم الله است» نام دارد. و با وجود اینکه برخی نظرات نژادپرستانه و اسلام هراسی را در برداشته اما در مقابل، تحسین مسلمانان انگلستان را نیز برانگیخته است.

وی که فارغ التحصیل دانشگاه کمبریج از بردفورد می باشد رابطه پیچیده و بغرنج برای یک زن مسلمان بریتانیایی بودن را ابراز کرده و کم کاری های دولت را برای مبارزه اسلام هراسی و همچنین وقایع تلخی چون آتش سوزی در برج گرینفیل را به چالش می کشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha