جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر گروه فرهنگنامه‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

حوزه/ مدیر گروه فرهنگنامه‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از رونمایی مجموعه نرم افزار موبایلی فرهنگنامه‌ و دانشنامه‌های قرآنی همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی عیسی‌زاده، مسئول محتوایی پروژه فرهنگنامه‌های قرآنی گفت: «فرهنگ قرآن» به عنوان بزرگ ترین و جامع ترین کلید راهیابی به موضوعات و مفاهیم قرآنی و «دائره المعارف قرآن کریم» به عنوان اولین دانشنامه قرآنی جهان اسلام، از کم نظیر ترین آثار قرآنی است که از سوی پژوهشگران پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با هدف فراهم نمودن زمینه دسترسی سریع و آسان دانش پژوهان به اطلاعات مورد نیاز قرآنی تدوین شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از اطلاعات ارائه شده در این دو کلان پروژه قرآنی می تواند زمینه تولید دهها فرهنگ نامه تخصصی در موضوعاتی همچون «تاریخ و اعلام، جهاد و شهادت، خانواده، فقه و حقوق، کلام اسلامی، محیط  زیست، مدیریت، مطالعات اجتماعی، هنر و ادبیات، امنیت و اطلاعات، علوم سیاسی،اخلاق، معنویت، الگوی پیشرفت و ... » را فراهم نماید، گروه فرهنگنامه‌های قرآنی با همکاری گروه دائره المعارف‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پس از بررسی مجموع مداخل این دو کلان پروژه قرآنی، اطلاعات مرتبط با گرایش های تخصصی را استخراج نمود.

وی در پایان افزود: طراحی و پیاده سازی این نرم افزار در 14 موضوع توسط اداره فناوری و فراوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن انجام شده و همزمان با رونمایی به صورت رایگان در اختیار فرهیختگان و متخصصان جامعه قرار خواهد گرفت.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha