سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
جزء خوانی قرآن

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان از فرصت‌هایی است که خداوند برای کسب ارزش‌ها و معنویات الهی فراهم کرده، گفت: محافل جزءخوانی قرآن کریم در راستای طرح ضیافت الهی در ۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران در بیرجند، با بیان اینکه سازمان اوقاف در راستای طرح ضیافت الهی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام به برگزاری مراسم جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم می‌کند، اظهار داشت: جامعه و نظام ما قرآنی و انقلابی است و برپایی محافل انس با قرآن کریم مورد استقبال مردم و روزه‌داران قرار می‌گیرد.

وی به کارگیری جوانان در برپایی محافل انس با قرآن کریم را موجب تشویق و گرایش بیشتر جوانان به تلاوت کلام وحی دانست و بیان داشت: اوقاف در راستای طرح ضیافت الهی اقدام به بهره‌گیری از جوانان و نوجوانان در محافل انس با قرآن کریم می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از اجرای طرح ضیافت الهی در 45 بقعه و امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: یکی از فرصت‌هایی که خداوند برای کسب ارزش‌ها و معنویات الهی فراهم کرده تا قدم‌ها مثمر ثمر باشد، ماه مبارک رمضان است.

بخشی پور به ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در این مدت برنامه جزءخوانی قرآن کریم در 32 بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: این مراسم معنوی در شهرستان سربیشه در آستان مبارکه بی بی زینب خاتون(س) و در شهرستان بیرجند در امامزادگان باقریه بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شهرستان خوسف امامزادگان سلطان ابوالقاسم و امامزاده سید محمد(ع) میزبان جزء‌خوانی قرآن کریم خواهند بود، اضافه کرد: همچنین در شهرستان زیرکوه  امامزاده سعدالله، امامزاده داوود کلاته مزار و مسجدالنور پیشبر و  در شهرستان قاین نیز امامزاده زیدبن موسی(ع)، حسن و افضل(ع)، سلطان محمد(ع) روستای مهنج، بی بی زبیده خاتون(س) و میر عبدالله و عبدالرزاق و در شهرستان خضری نیز امامزاده عبدالله کارشک و اسماعیل خشکان از دیگر بقاع شاخصی که به اجرای این مراسم می‌پردازند.

بخشی پور مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، امامزاده سیدعلی(ع) و امامزاده سیدنا الحسین(ع) در شهرستان نهبندان، امامزاده سید محمد و ابراهیم(ع)، سلطان احمد و ابوالحسن مهوید و امامزاده سیدجلیل روستای امرودکان در شهرستان فردوس و امامزاده سلطان کریمشاه کریمو، سلطان مصیب مصعبی، سلطان ابوالقاسم(ع) و سید حسن(ع) دوست‌آباد در شهرستان سرایان را از دیگر بقاع ذکر کرد.

وی اضافه کرد: همچنین مراسم جزءخوانی قرآن کریم در امامزاده محمد ابن اصغر(ع)، بی‌بی‌نجمه خاتون و سید عبدالکریم شهرستان بشرویه و امامزاده علی(ع)، شیخ احمدبن اسحاق(ع)، شیخ احمد و خواجه خضر طبس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha