پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانم عربی استاد حوزه و دانشگاه

حوزه/ خانم عربی استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت خدیجه بانویی انقلابی و ولایت مدار بودند و نقش موثری در تربیت امام علی(ع) داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم عربی مدیر موسسه امام رضا(ع) تهران، ظهر امروز در اولین همایش بزرگداشت ام المومنین حضرت خدیجه(س) با اشاره به نقش ایشان در ترویج اسلام، گفت: خداوند در هر حوزه‌ای برای تمام انسان‌ها از جمله زنان الگوهایی قرار داده است تا به تکمیل مقام زن بیانجامد. یکی از الگوهایی که قرآن کریم به ما معرفی می‌کند حضرت خدیجه(س) است که سرمشقی در حوزه‌های اخلاق، شوهرداری، تقوا، قیام کردن و... است.

وی افزود: در همین راستا پیامبر نیز زمانی که برترین زنان عالم یعنی مریم، آسیه و خدیجه را برمی‌شمارند، حضرت مریم و خدیجه را کنار هم قرار می‌‌دهد تا جایگاه رفیع ایشان را نشان دهند.

کارشناس دینی  اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت والای ام المومنین گفته اند که ایشان در شکل گیری شخصیت حضرت علی نقش داشته‌اند، چون می‌دانستند ایشان قرار است وصی رسول اکرم(ص) بشوند.

وی افزود: هم‌چنین مقام معظم رهبری گفته‌اند که تازمانی که آفتاب درخشان حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) می درخشد، بانوان ما هم با دشمنان خودشان می‌جنگند، و طرح‌های قدیم و جدید دشمنان را از بین خواند برد.

خانم عربی در پایان با بیان این مطلب که حال رسالت ما طلاب و بسیجیان چیست؟، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری آبان ماه بیانیه گام دوم انقلاب را بیان فرمودند و رسالتی را بر دوش ما گذاشتند و حوزویان و بسیجی‌ها وظیفه دارند بر طبق بیانات ایشان جوان مومن انقلابی پایه کار را تربیت کنند. این وظیفه به یک تربیت معنوی بر میگردد که پرچم داران آن حوزویان هستند که باید در عصر غیبت تلاش کنند و علم و مهارت در کنار هم داشته باشند تا فعالیت‌هایشان نتیجه بخش باشد. 313/53

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha