پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
روزه

حوزه/ روزه فقط اين نيست كه انسان نخورد و نياشامد؛ روزه يك نوع پرورش روح شماست . شما مى توانيد اندامهاى روحتان را با روزه پرورش بدهيد و تصفيه و پاكيزه شويد و طهارت پيدا كنيد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب در سایه سار رمضان‏ (در کلام و پیام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای) اثری از مرکز اطلاع رسانی غدیر پیرامون مسائل مربوط به ماه مبارک رمضان است که «حوزه نیوز» منتخبی از این نکات را در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می نماید.

 

- روزه ى باتوجه، به وجودآورنده ى تقواست

روزه ، مـوجـب تـقـوا و بـه وجـود آورنـده ى تـقـواسـت ؛ امـا روزه ى بـاتـوجـه . در جلسات اول اين مجلس ، من به روايات روزه اشاره كردم ، بعضى از آقايان ديگر هم كه به اين جا آمـدنـد و افـاضـه كـردند، اشاره نمودند. روزه فقط اين نيست كه انسان نخورد و نياشامد؛ روزه يك نوع پرورش روح شماست . شما مى توانيد اندامهاى روحتان را با روزه پرورش بدهيد و تصفيه و پاكيزه شويد و طهارت پيدا كنيد.

ايـن زكـات و انـفـاقـى هـم كه يك عبادت بزرگ محسوب مى شود، داراى جسم و روحى است . «وَ مَنْ يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَاولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُون» (1) ؛ اين زكات ، بايد آن حـرص و بـخـل درونـى مـا را بـشـكـنـد و آن دلبـسـتـگـى مـا بـه مال و به زخارف دنيوى را از بين ببرد. اين زكات ، زكات خوبى است .(2)

 

پی نوشت:

1- حشر: 9

2- بـيـانات در ديدار اقشار مختلف مردم (روز سى ام ماه مبارك رمضان )، مطابق با 6/2/1369

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha