پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه رامسر

امام جمعه رامسر با بیان این که برنامه های تربیتی و اخلاقی در سطح مدارس باید بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید بیشتر از ظرفیت بالای حوزه های علمیه در جهت گسترش برنامه های دینی و تربیتی در مدارس بهره گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جعفر رضایی، امام جمعه رامسر امروز در دیدار جمعی از مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان، تعلیم و تربیت را دو وظیفه مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: علم آموزی در آموزش و پرورش باید با تربیت و اخلاق دینی همراه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم بدون اخلاق و تقوا اثر وجودی در جامعه نخواهد داشت، افزود: امروز به وضوح نتیجه علم بدون اخلاق و دین را در جوامع غربی می بینیم.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که علم بدون تقوا و اخلاق دینی انسان و جامعه را در مسیر انحراف قرار خواهد داد، بیان داشت: مراکز علمی و آموزشی در جامعه اسلامی باید به همراهی علم با تربیت و اخلاق دینی توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه رامسر با تأکید براین که برنامه های تربیتی و دینی در سطح مدارس باید بیش از پیش تقویت شود، گفت: امروز دانش آموزان ما مورد هجمه های بسیاری از سوی دشمنان قرار دارند که باید هوشیار باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که توطئه دشمنان علیه دین و ارزش های معنوی هر روز شکل و شیوه جدیدی به خود می گیرد، افزود: اگر در برابر هجم وسیعی از توطئه های فرهنگی علیه نسل امروز جامعه برنامه جامعی نداشته باشیم، باید منتظر دیدن آثار مخرب آن در جامعه باشیم.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که آسیب های اجتماعی و فرهنگی که امروز در جامعه مشاهده می کنیم نتیجه بی توجهی به برنامه های فرهنگی است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال ها پیش نسبت به ناتوی فرهنگی دشمن به مسؤولان هشدار داده بودند.

امام جمعه رامسر در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از حوادث اخیر در برخی مدارس کشور، آن را نتیجه هشدارهای مقام معظم رهبری و سایر دلسوزان نظام عنوان کرد و گفت: سند 2030 که با روشنگری مقام معظم رهبری اجرای آن لغو شد، سندی روشن از نفوذ و توطئه دشمنان علیه ارزش های دینی جامعه ما بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن می خواهد با ابزار مختلف دین را در جامعه تضعیف کند و ارزش های غیر اخلاقی را در میان جوانان گسترش دهد، بیان داشت: حوادث اخیر که در برخی مدارس کشور شاهد آن بودیم نشان می دهد که دشمن شبانه روزی می کوشد تا نسل امروز جامعه را از مباحث دینی دور کند.

حجت الاسلام رضایی با تأکید براین که مسئولان آموزش و پرورش ضمن هوشیاری در این خصوص باید نسبت به عملکرد خود در رویدادهای اخیر پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: نباید در مدارس یک کشور اسلامی شاهد بروز چنین حوادث غیر اخلاقی باشیم.

امام جمعه رامسر با بیان این که برنامه های تربیتی و اخلاقی در سطح مدارس باید بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید بشتر از ظرفیت بالای حوزه های علمیه در جهت گسترش برنامه های دینی و تربیتی در مدارس بهره گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha