جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه ماکو

حوزه/ در دیدار امام جمعه، مسئولین و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ماکو از زحمات استاد پیشکسوت حوزه در تربیت طلاب و تبلیغ دین قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو به همراه مسئولین و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) این شهرستان شامگاه چهارشنبه با حضور در منزل حجت الاسلام شیخ حسن حسین‌زادگان، ضمن دیدار از استاد پیشکسوت، از زحمات چندین ساله وی در تربیت طلاب و تبلیغ دین تجلیل و قدردانی کردند.

در این دیدار حجت الاسلام حسین‌زادگان با اشاره به اهمیت لباس روحانیت گفت: طلابی که به مراتبی از علوم رسیده‌اند و می‌توانند پاسخگوی نیازهای جامعه بوده و از قداست لباس روحانیت مراقبت کنند به این لباس مقدس ملبس شده و دین خدا را برای مردم تبلیغ کنند.

وی با اشاره به آیه " انما یخشی اللهَ من عباده العلماءُ " افزود: علم سبب خشیت و خوف الهی می‌شود و باید مراقب بود این علم تبدیل به حجاب و خود برتر بینی نشود و هر اندازه به علم افزوده شود باید خدا ترسی را در وجود انسان‌ها نهادینه کند و از این آیه فضلیت و برتری علماء از سایر مردم برداشت می‌شود که خدای متعال از بین همه بندگانش علمای دین را به خوف از خدای متعال متصف کرده است.

لازم به ذکر است که امام جمعه و مسئولین مدرسه علمیه ماکو طبق برنامه از علمای پیشکسوت ماکو و بازرگان دیدار و از زحمات چندین ساله آن‌ها در حوزه، تربیت طلاب و تبلیغ دین تجلیل می‌کنند و این سومین دیدار از این سلسله دیدارها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha