سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام شفیعی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی، در بیان جایگاه حضرت خدیجه(س) گفت: ام‌المؤمنین به معنای مادر تمامی مؤمنان، نامی است که موجب برقراری احساسی متقابل و رابطه عاطفی میان ما و وجود مقدس حضرت خدیجه (س) می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، در جمع عزاداران بانوی اول اسلام حضرت خدیجه(س)، اظهارداشت: شاید در میان القاب حضرت خدیجه(س) هیچ لقبی همچون «ام‌المؤمنین» دارای بار عاطفی و احساسی نباشد، اما القاب بلندی همچون «طاهره»، «صدیقه»، «زکیه»، «سیده نساء قریش» برای ایشان ذکر شده که هیچ کدام از این القاب بیانگر احساس متقابل میان ما و حضرت خدیجه نخواهد بود و این تعبیر «ام‌المؤمنین» یک رابطه جدی میان ما و حضرت خدیجه برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: ام‌المؤمنین به معنای مادر تمامی مؤمنان، نامی است که موجب برقراری احساسی متقابل و رابطه عاطفی میان ما و وجود مقدس حضرت خدیجه (س) می‌گردد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان، با اشاره به نامه عرفانی امام راحل(ره) خطاب به مرحوم فرزندش، سید احمد خمینی، بیان داشت: منزلت مادر بسیار عجیب است، امام عزیز و بزرگوار ما که هیچ جلسه‌ای بدون نام و یاد او نباید برگزار شود و همه این مجالس و عزاداری‌ها، طفیل تلاش و مجاهدت این امام عزیز هستند، در نامه‌ای عرفانی به فرزندشان، پیرامون حدیث نبوی «الجنة تحت اقدام المهات» شرح دقیق و زیبایی بیان فرموده‌اند.

وی در ادامه گفت: بر اساس بیان امام راحل، این مقام ویژه، تنها متعلق به شأن «مادری» است! یک خانم، روزی دختر، بانو، و پس از آن یک همسر بوده و بعد مادر شده، لکن پیامبر (ص) آن شأن والا را تنها برای «مادر» بیان فرموده‌اند، نه برای «زن»، «دختر» و یا «همسر»، پس این مقام بهشتی مختص به «شأن مادری» است و در واژه «أُم» سری نهفته است.

حجت‌الاسلام شفیعی در پایان تأکید کرد: آنجایی که بناست اوج محبت حضرت زهرا(س) به پیامبر(ص) متجلی گشته و بیان شود، می‌گویند فاطمه «ام‌ابیها» بود و برای پیامبر(ص) مادری کرد؛ و یکی از جلوات مادری‌اش این بود که زهرای مرضیه (س) در خردسالی جلوی پیامبر راه می‌افتاد تا اگر سنگی به‌سوی پیامبر (ص) پرتاب شد، به زهرا (س)بخورد؛ از این رو، «أم المؤمنین» والاترین القاب بانوی اول اسلام، حضرت خدیجه (س) خواهد بود.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha