جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عمر القزابری

حوزه/ شیخ عمر القزابری اندیشمند مسلمان مراکشی و امام جماعت مسجد جامع «ملک حسن دوم» شهر کازابلانکا، در سخنان شب گذشته از اسراف و تجملات بیش از اندازه و خارج از عرف اسلامی در برپایی سفره های افطار و سحری در بین مسلمانان مراکشی انتقاد کرد و آن را دور از موازین شرع مقدس دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عمر القزابری اندیشمند مسلمان و امام جماعت مسجد «ملک حسن دوم» شهر کازابلانکا، شب گذشته در سخنان خود در این مسجد گفت: پیامبر اسلام مناسب ترین الگو برای زندگی و معیشت اسلامی است و در میان خلفا نیز حضرت علی ابن ابی طالب در زندگی و تعامل با خلق اسوه ساده زیستی و مناعت طبع بود.

وی با بیان اینکه اسراف و تجمل گرایی امری نکوهش شده در شرع مقدس اسلام است، بیان کرد: متاسفانه فرهنگ غربی و تجملات روز به روز زندگی خانواده های مسلمان مراکشی را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد تا آنجا که این آموزه های غلط غربی در سفره های افطاری و سحری مردم نیز به وضوح قابل مشاهده است.

وی شاره کرد: ماه رمضان ماه خدا و ماه خدمت به بندگان روزه دار است و باید گفت که پیامبر اسلام و خلفای اربعه نمونه های بارز مردم داری بودند که در این میان با نگاه به زندگی حضرت علی ابن ابی طالب و استناد به روایات موجود در کتب صحیح به این نکته پی می بریم که به حق ایشان اسوه ساده زیستی و مناعت طبع بعد از پیامبر بودند.

شیخ عمر القزابری همچنین افزود: در کتب روایی اهل سنت سفره و طعام امام علی (ع) به خوبی و واضح توصیف شده است که با کمی تامل در متون در می یابیم که حضرت بر سر سفره خود به ویژه در ماه مبارک رمضان هیچگاه از دو غذا استفاده نمی‌کردند و قوت قالب ایشان معمولا نان و شیر یا نان و نمک بود. از این رو شایسته است مومنان و روزه داران حضرت امیر را الگو سرمشق خود قرار داده و از غرب گرایی و افراط و تفریط پرهیز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha